Irský mech

Asi před měsícem mi kamarádka poslala na vyzkoušení Irský mech. Jelikož jsem o něm před tím slyšela jen málo a celkově o něm moc napsáno na českých blogech nebylo, rozhodla jsem se, že vás s ním seznámím. Přijde mi, že je to opomíjená superpotravina a minimálně v RAW a vegan kuchyních si najde své místo zejména kvůli svému tužícímu efektu. :-)

Irský mech je mořská řasa, která své jméno získala díky tomu, že hojně roste právě (nejen) v okolí Irska. Kromě irských vod jej najdete i v Tichomoří a při americkém pobřeží Atlantiku.

Irský mech mě zaujal především proto, že je (jiný zdroj jsem nenašla) jediným rostlinným zdrojem kolagenu, což ocení zejména lidé na rostlinné stravě. Kromě kolagenu obsahuje rovněž 15 z 18 esenciálních aminokyselin, je bohatý na draslík, jód, vápník, síru, vitamíny A, D, E, K a F.

Doporučuje se pro blahodárný vliv na močový měchýř, na záněty průdušek, střevní problémy, otoky kloubů, plicní potíže, problémy se štítnou žlázou. Rovněž má antivirové účinky a je skvělý při léčbě i jako prevece chřipky či příušnic.

Z hlediska vlastností mechu mě nejvíce učarovala jeho ztužovací dovednost. Pokud si z něj připravíte hustý gel, můžete z něj vyrábět rostlinné sýry, RAW dorty, skvělá hodnotná smoothie a spoustu dalšího.

Jak si gel připravit?
Irský mech dejte do misky s vodou a nechte jej alespoň 8 hodin bobtnat. Během bobtnání několikrát vyměňte vodu a mech propláchněte. Použijte velkou misku, neboť mech několikanásobně zvětší svůj objem.
Po osmi hodinách mech znovu propláchněte a s trochou vody rozmixujte na hustý gel. Ten můžete použít podle uvážení na ztužení a přidání výživových hodnot různých pokrmů.

Já osobně jsem si irský mech oblíbila do smoothie (gel vám v lednici vydrží několik dní), vyzkoušela jsem z něj výborný RAW dort a veganskou verzi "vajíčkového" chlebíčku.

Na recepty se můžete těšit brzy.

Pokud vás irský mech zaujal a rádi byste jej vyzkoušeli, můžete využít slevy pro moje čtenáře a objednat si jej s 10% slevou na eshopu Lahodnosti ZDE. Stačí jen do poznámky pod objednávkou napsat "Lenka-IRSKYMECH". 


Budu ráda, když se podělíte o svoje poznatky, zkušenosti a recepty. Recept na dort přidám ve středu. :-)

Krásné pondělí

Komentáře

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky