Holka s mixérem - recenze

Další knižní novinkou, kterou vám chci dnes představit je kniha o mixovaných jídlech od Tess Masters "Holka s mixérem", kterou vydalo nakladatelství ANAG a já jim tímto děkuji za poskytnutí recenzního výtisku. Knihu si můžete zakoupit přímo na stránkách vydavatele nebo je běžně dostupná ve velkých knihkupectvích.
 Tess píše populární blog, který jsem si zamilovala (ZDE). Její instagramový profil mám rovněž mezi oblíbenci. Přiznám se, že mě poslední dobou dost motivuje k tomu, připravovat si denně buď smoothie nebo čerstvou zeleninovou či ovocnou šťávu.


Přiznám se, že mě titulka knihy moc nezaujala, i když je na ní přesně to, co je v názvu, že? Ale asi bych po ní v knihkupectví nesáhla. Což by byla škoda, páč obsahuje 100 bezlepkových a veganských receptů, které spojuje jedno - jednoduchá příprava, která je velmi usnadněná mixováním.

Pokud byste čekali jen a pouze recepty na smoothie, tak budete (stejně jako já) velice překvapeni.
Kniha je rozdělena do dvou větších podčástí - Základy a Recepty.
Část Základy obsahuje teoretické základy, kdy první kapitola je zaměřena na výběr a údržbu mixéru, ve druhé kapitole objevíte zdravé nápady, kde se dozvíte zajímavosti o superpotravinách, o tom, proč potraviny namáčet a nechat klíčit, jak vyrobit rostlinné mléko, jak správně kombinovat potraviny a spoustu dalšího.
Druhá část Recepty je rozčleněna do osmi kapitol - Smoothie a koktejly, Předkrmy, saláty, dipy a pomazánky, Saláty, Polévky, Hlavní chody, Dezerty, Nápoje, šťávy a povzbuzovače a Dochucovadla, omáčky a krémy.

Je velká škoda, že část, která se zabývá zdroji potravinv knize není převedená do českého prostředí a je tudíž pro českého čtenáře zbytečná. U některých knih jsem se setkala s tím, že si překladatelé dali práci i s tímto detailem a kniha tím rázem nabyla na hodnotě. Zde se tak nestalo, což je škoda.

Z receptů mě nejvíce zaujaly tři recepty na sladké krémy, které jdou použít jak na přípravu moučníků, tak jako luxusnější snídaně například s ovocem. Taky se mi líbily recepty na zakysanou smetanu, raw majonézu, barbecue omáčku a podobné pochutiny.

Designově je kniha zpracována jednoduše, čistě, ne u každého receptu je přítomna fotka a kniha je v měkké vazbě. Celkový dojem je příjemný, kniha je inspirativní, ale na druhou stranu není ničím extra zajímavým. I přesto, že se mi líbí, asi by mě v knihkupectví nezaujala, neboť podobných knih vyšla spousta.


Komentáře

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky