Rawmania - recenze

Přeji vám krásný, sluncem provoněný, podzimní den. Dnes mám pro vás další recenzi, tentokrát od české autorky, milovnice RAW stravování Barbory Karchové. Kniha "Rawmania" vám přináší přes 70 RAW receptů k snídaním, obědům i večeřím.
Pokud vás zajímá Barbora a její stravování, doporučuji shlédnout její webové stránky Rawmania.cz, kde najdete kromě široké palety vegan a RAW receptů rovněž i zajímavé články, recenze knih a přístrojů anebo nabídku Barbořiných kurzů. Mě osobně zaujaly například vánoční kurzy, kde se podle autorčiných slov, naučíte připravit spousty sladkých i slaných dobrot, které přijdou na Vánoce i Silvestra vhod.

Nyní ale k samotné knize.

Kniha je v pevné vazbě a s rozměrem A4 patří k větším kuchařkám. Zpracování a design je čistý, jednoduchý, minimalistický. Fotografie i přesto, že si je autorka fotila sama, jsou hezké a především lákavé, jak to má u dobré kuchařky být. Oceňuji, to, že recepty jsou stručné, nepřekombinované a opravdu mě baví.


Barčo, kniha se ti opravdu povedla, je mi ctí, ji mít ve své knihovně a především na své kuchyňské lince. Tvoje kniha určitě nevydrží být dlouho čistá, neboť podle ní hodlám (ne)vařit často :-).
A děkuji za krásné věnování ;-).

Přiznám se, že web Rawmanie jsem znala jen zběžně. I přesto, že je web zpracovaný nádherně, bohatě a je plný zajímavostí, na mateřské dovolené jsem pořád ve shonu a čeho mám opravdu poskrovnu je svůj volný čas a tak jsem svoje čtecí chvilky musela rapidně omezit. Proto jsem si v knize s chutí přečetla o tom, jak celá Rawmanie vznikla a ze slov je vidět, že web je autorčinou srdcovou záležitostí. (A fotka je ze Zelňáku, že jo? :-))

Dále je úvodní teorie doplněná tipy na nakupování, jak správně kombinovat potraviny, proč namáčet semínka a ořechy, jak na dortové korpusy, krémy, sušené dobroty a spoustu dalšího. Vše je psáno stručně, jasně a srozumitelně.

Po teoretické části přichází rozsáhlá receptová část rozdělená do jedenácti kapitol - Snídaňové kaše, Nápoje, Svačinky, Polévky, Saláty, Krekry a tortilly, Sýry a dipy, Dezerty, Dorty, Zmrzliny a Něco na zub.

Nebudu vás zatěžovat podrobným obsahem jednotlivých kapitol, takže jen stručně. Jako první recept, který jsme vyzkoušely se Stellinkou, byla Kešu vanilková kaše, která je prostě dokonalá. Ne jednou se mi potvrdilo, že kešu ořechy v raw jídlech dodávají takovou tu klasickou mléčnou chuť, takže tato kaše je takovou zdravou alternativou klasické krupičné kaše. A druhou favoritkou je čokoládová kaše z quinoy. A to jsem si myslela, že znám nejlahodnější způsob na přípravu quinoy! Ne, neznala jsem, teď už ano... Je to rozhodně tento recept. Nikdy by mě nenapadlo jíst quinou jen naklíčenou. Mňam.
mangové smoothie jsem vylepšila kokosovo-mandlovým mlékem a myslím si, že by to chutnalo i autorce. Připadalo mi to trošku jako taková virgin verze Piňa colády :-).
Ze svačinek mi moc chutnaly arašídové tyčinky, které jsem tedy polila kupovanou, neRAW čokoládou, ale ta kombinace arašídového másla, kešu a datlí mi dost připomínala Snickers tyčinku. Příště kromě arašídového másla přidám i nasekané arašídy.
Jinak mě pobavila Ořechová granola, kde se má směs sušit asi 8 hodin. No dopadlo to asi tak, že jsem směs zamíchala, ochutnala a celou snědla :-D. Takže nevím, zda je sušená lepší, ale nesušená je skvělá.

Konec knihy je zakončen 8 zásadami zdravého stravování, které by si měl každý vylepit na lednici. Moc hezké zakončení krásné a povedené kuchařky.

Barčo, těším se na pokračování!

P.S. - Věděli jste, že Barča vydala i ebook s vánočními RAW recepty?

Knihu Rawmania můžete koupit přímo na stránkách autorky ZDE nebo třeba v brněnském My Kitchen na Husově ulici.

Komentáře

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky