Čokoládová pěna Mousse Chocolatte

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bez vajec
Bez mléka
ABKM
Bez lepku

Mousse Chocolatte

Dnes pro vás mám zas jednu vymazlenou lahůdku. Jako malá jsem milovala čokoládovou pěnu. Ta chuť našlehané čokolády, byla dokonalá. Věděla jsem, že vegani používají cizrnovou vodu, aquafabu a z ní vyrábí tuto rostlinnou alternativu k čokoládové vzpomínce z dětství.💚💚💚Základ receptu byl vždy stejný – aquafaba, čokoláda, sladidlo. Poté ještě existuje varianta s avokádem. 

Čokoládová pěna z aquafaby

Vzhledem k tomu, že avokádových variant je celý internet, pustila jsem se do experimentování s obyčejnou verzí s čokoládou a aquafabou. Na základním receptu mi vadilo, že je až moc sladký a proto jsem sladidlo vynechala a nechala jen sladkost z čokolády (kterou můžete upravovat podle toho, jak vysokoprocentní čokoládu přidáte). Ale trošku mi vadilo, že v případě aquafaby a čokolády nejde o nic moc výživného a já mám ráda, když i ten dezert dá tělu něco víc. A tak začlo moje experimentování a výsledkem je tato moje varianta, která chutná jako mix čokoládové pěny a Monte dezertu.🌰🌰🌰



Suroviny

100 g hořké čokolády🍫🍫🍫
Voda z cizrny (z 1 sklenice o obsahu 540 g z Lídlu)
1 lžíce lískooříškového másla🌰
1 Silken tofu (zn. Veto, 125 g)

Postup

Ten je jednoduchý. Čokoládu rozpusťte ve vodní lázni. Jakmile bude tekutá, rozmíchejte v ní i lískooříškové máslo a nechejte zchladnout.

Mezitím si vyšlehejte cizrnovou vodu. Šlehejte alespoň 5 minut na nejvyšší otáčky.
Čokoládu vyšlehejte se silken tofu do jemného krému. Chladný krém opatrně po lžičkách přišlehejte do vyšlehané cizrnové pěny. Jakmile bude hmota konzistentní, přelijte do skleniček a dejte vychladit do lednice, ideálně přes noc.



Servírujte s ovocem 🍓, šlehačkou (např. od Alpro) a posypané lískovými oříšky 🌰 a čokoládovými pecičkami 🍫.
Je to lahoda a díky silken tofu i trochu výživná. Ale jen trošku.

Z této dávky jsme měli 4 menší skleničky.

Dobrou chuť!

Vaše Lenča💚💚💚

Komentáře

Oblíbené příspěvky