čtvrtek 24. července 2014

Fermentovaná ovesná kaše

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy
Bezlepkové (za předpokladu, že použijete speciální bezlepkové vločky - existují i bezlepkové ovesné, ale můžete použít jakékoli bezlepkové)
Diabetes

Dobré ráno všem. Přeji Vám sluníčkový den plný krásných okamžiků. Aby ten den byl ještě lepší, nechcete si na zítřejší snídani vyzkoušet tuto fermentovanou kaši? A pozor je vhodná i pro lidi s oslabenou slinivkou! :-)

Suroviny na 1 porci:
5 lžic ovesných vloček (doporučuji jemné ovesné vločky, např.
tyto http://www.danfood.cz/obchod/img/p/1489-1500-large.jpg - jsou výborné, levné a na kaše ideální)
horkou vodu

Fermentovaná kaše je výborná pro ty, kteří se vymlouvají, že nemají ráno čas vařit si kaši. Kaši totiž věnujete minutku před spaním a ráno ji akorát ohřejete, toť vše.
Tedy postup je následující. Vezměte hrnec (ideálně s dvojitým dnem) a do něj vsypte vločky, které zalijete horkou (nikoliv vařící) vodou, zamícháte a necháte do rána přikryté pokličkou. Vločky během 8 - 12 hodin projdou fermentací, která zjednodušeně řečeno rozštěpí enzymy a udělá tak vločky stravitelnější a taky budou přirozeně nasládlé! Ideální na ranní snídani, kterou si dopřávejte mezi 7 - 9 hodinou ranní, kdy je žaludek podle orgánových hodin nejvíce aktivní a dobrá snídaně jej v tuto dobu nejlépe nastartuje.
Kaši si tedy ráno pouze zlehka ohřejte. Určitě ji nevařte, jinak byste přišly o vitamíny :-) a pak ji můžete servírovat. S čím? Můžete se inspirovat mnou. Ideálně doporučuji oříškové máslo, pšeničné klíčky, kapku dobrého oleje (např. makový, ořechový), semínka (já používám tzv. snídani Inků, více pod článkem), oříšky a ovoce.

Snídaně Inků - smícháte stejné množství sezamu (můžete dát loupaný i neloupaný a černý), lněného semínka (obyčejného i zlatého) a chia semínek. Naprosto ideální kombinace pro ranní vzpruhu a doplnění všeho potřebného :-).





4 komentáře:

  1. Mňam, tyhle vločky také kupuji. Kaši jsem si připravila z ovesného nápoje a také je výborná. Jen jsem přidala trošku skořice, nic víc. Děkuju za vaše tipy Jana.

    OdpovědětVymazat
  2. Leni, máš moc zajímavé příspěvky. Občas nad nimi uvažuji, že by nebylo na škodu zkusit to maso omezit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji. Mě omezení masa prospělo rapidně. Hlavně jsem byla od mala nemocná a změna jídelníčku mi pomohla a teď jsem víceméně nebyla nemocná ani nepamatuju... :-)
      vynechání masa mi uzdravilo zánětlivý žaludek, což teda bylo peklo... ty bolesti byly nesnesitelné :-)

      Vymazat
    2. Mám stejnou zkušenost. Poté, co jsem přestala jíst maso (je tomu už 20 let :)) se mi rapidně zlepšilo zdraví, trpěla jsem hodně na angíny a bronchitidy, ale teď mám už od všeho pokoj :). Takže takový milý bonus, k dobrému pocitu, že nejím zvířata (můj důvod přestat jíst maso byl etický). Určitě všem doporučuji, alespoň vyzkoušet, a uvidíte sami :).

      Vymazat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den