Zeleninový tatarák

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan (nepřidávejte vejce, sýr použít tavenýr nebo veganline)
Bezlepkové (použijte sojovou omáčku zn. Tamari)
Intolerance laktózy (rovněž použijte tavenýr nebo veganline)

Masový tatarák mi nechutnal ani v dobách, kdy jsem ještě jedla maso. Můj strach ze syrového masa byl natolik velký, že jsem ho párkrát sice ochutnala, ale nepatřil k mým oblíbeným pokrmům. Proto jsem hledala jinou alternativu, kterou bych mohla servírovat přátelům a dopřávat si tak tatarák častěji. Nakonec jsem objevila dva "tataráky" a to zeleninový a bramborový. Dnes Vám představím ten zeleninový, na bramborový se můžete těšit někdy příště.

Recept na zeleninový tatarák jsem objevila asi před 3 roky. Docela mě zajímalo, jak může takový tatarák - netatarák chutnat, tak jsem se hned vrhla do zkoušení.
A výsledek? Výborná, kořeněná, pikantní směs na topinky, která Vám určitě zachutná natolik, že si ji budete dopřávat pravidelně.


Suroviny:

2 polévkové lžíce nastrouhaného celeru
2 polévkové lžíce nastrouhané mrkve
4 polévkové lžíce mletých vlašských ořechů
4 polévkové lžíce strouhaného sýra (vegani použijí tavenýr nebo veganline)
4 stroužky česneku
1/2 menší cibule
1 polévková lžíce sójové omáčky (bezlepkáři použijí Tamari omáčku, je bezlepková)
1 polévková lžíce worcesterovské omáčky
1 polévková lžíce hořčice
1 polévková lžíce oleje
tabasco nebo ostrý kečup
mletý černý pepř
sůl

Postup je snadný. Všechny suroviny nastrouhejte nebo nakrájejte co nejjemněji a důkladně promíchejte. Doporučuji nechat odležet alespoň hodinu v lednici.
Servírujte s topinkami, pro přátele můžete nazdobit i žloutkem, ale v tom případě volte pouze čerstvé bio nebo domácí vejce!

Dobrou chuť!

Komentáře

Oblíbené příspěvky