Domácí pečený kečup

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bez palmového oleje
Bez lepku

Pokud se vám letos urodilo více rajčat, než jste schopni sníst, doporučuji vyzkoušet tento recept na kečup (kepuč, jak říká moje S.). Je moc dobrý a zamilují si ho všichni milovníci rajčat. Recept mám od své úžasné Klárky, které tímto děkuji.

Suroviny:

4 kg zralých rajčat
500 g cibule
500 g jablek
400 g třtinového cukru
250 ml jablečného octa
10 hřebíčků
10 kuliček pepře
10 kuliček nového koření
4 bobkové listy
2 lžíce soli
2 lžíce mleté červené papriky
1 svitek skořice

Rajčata, cibuli a jablka nakrájejte na větší kusy (jablka bez jadřinců) a dejte do velkého vysokého plechu (40 x 40, výška 3 cm - budete toho mít akorát, ale blbě se to míchá). Přidejte cukr, ocet, koření a zamíchejte.
Pečte v předehřáté troubě při 180°C zhruba tři hodiny. Poté vytáhněte koření, směs přesuňte do vysokého hrnce a ponorným mixérem rozmixujte na jemno. Můžete ještě přelít přes plátno či jemné sítko.

Dejte do sterilovaných sklenic, zavíčkujte a otočte dnem vzhůru. Nechejte přes noc vychladnout a poté uložte do chladu. Ideálně v lednici. Pokud chcete mít jistotu, že se kečup nezkazí, doporučuji jej ještě sterilovat, ale u nás se spotřebuje rychle, tak jej mám jen v lednici. :-)

Dobrou chuť

Komentáře

  1. Díky za recept, moc nám chutná. Dala jsem tedy polovinu množství cukru a i tak je sladký za mě dost :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky