Zapečená rajčata s tofu balkánem

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bez lepku
Bez palmového oleje
Bez vajec

Toto jídlo jsme si dávali před sedmi lety na Korfu a totálně jsem si ho zamilovala. Jednoduché a přitom ta chuť je perfektní. Ve veganské verzi jsem jídlo nezkoušela, neboť mi přišlo, že bych nedosáhla stejné chutě a jen byla zklamaná. Nakonec díky tomu, že máme nadúrodu fakt výborných rajčat, jsem se rozhodla vyzkoušet a jsem nadšená. Tofu řádně naložené v slaném nálevu a zapečené s rajčaty je skvělé. Nevěříte? Vyzkoušejte ;-)

Suroviny (2 porce):

4 rajčata
100 g tofu balkánu
oregáno
pepř
hrst sušených rajčat
olivový olej

pečivo k podávání (bezlepkáři bezlepkové)

Tofu balkán:
Dopředu si připravte tofu balkán. Natural tofu nakrájejte na kostky a nechte okapat. Poté dejte do krabičky s těsnícím víčkem a zalijte převařenou vodou s lžící soli. Nechte alespoň přes noc marinovat. Poté používejte jako běžný balkánský sýr.

Rajčatům uřízněte spodek s bubákem a vydlabte semínka. V misce rozmačkejte 100 g tofu, přidejte nasekaná sušená rajčata, oregano, pepř a olivový olej. Směs zamíchejte a naplňte s ní vydlabaná rajčata. Ještě jednou zakápněte olejem a dejte na 20 minut zapéct při 160°C.

Servírujte s opečeným toastem.

Dobrou chuť!

Komentáře

Oblíbené příspěvky