Čokoládový nepečený dort

Vynikající čokoládový dort bez pečení

Vhodné pro:
Vegan 
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bez lepku
Bez vajec
Bez mléka

Tento dort jsem připravila svému manželovi na oslavu narozenin, kde kromě nás byl i můj brácha s ženou a manželova rodina. Všichni dort moc chválili a byli nadšení. Tofu čokoládovou vrstvu jsem ochutnala na dortíkách od kamarádky Klárky a tak moc mi zachutnala, že jsem se rozhodla udělat něco jako cheesecake... Výsledek je úžasný.....


Suroviny

První vrstva

1 hrnek bezlepkových ovesných vloček (Natural Jihlava)
1/2 hrnku kokosu
1/2 hrnku mandlí
1 hrnek datlí
voda na namočení datlí

Druhá vrstva

2 bal. Silken tofu od firmy VETO
300 g kvalitní čokolády na vaření
čokoládový puding uvařený z 2 dcl rostlinného mléka (nebo vody) a 1 pytlíku čokoládového pudingového prášku (Dá se použít i kupovaný, například Alpro, ale výsledná směs bude sladší)

Třetí vrstva

1 plechovka kokosového mléka (dát přes noc vychladit do lednice)
1 ztužovač šlehačky (od firmy Biovegan)
sladidla dle chuti (já dala 1 lžíci moučkového třtinového cukru)

kakao na posypání


Postup

Dortovou formu o průměru 26 cm si vyložte pečícím papírem.

Na první vrstvu si pomixujte vločky s kokosem a mandlemi. Nemusí to být úplně na jemno, já osobně mám moc ráda kousky ořechů v korpusu. Poté rozmixujte namočené datle i s vodou. Tekutinu přimíchejte k sypké směsi a vypracujte těsto. Případně přidejte ještě trošku vody. Výsledkem by měla být tvárná, nelepivá koule.
Těsto ideálně rukama rozprostřete a rozmačkejte na dno formy.

Na druhou vrstvu si rozpusťte čokoládu v horké lázni.
V míse vyšlehejte puding s tofu a rozpuštěnou čokoládou na hladký krém.
Krém nalijte a stěrkou rozprostřete na korpus.

Takto připravený dort dejte ideálně přes noc ztuhnout do lednice.

Další den ráno odeberte z vychlazeného kokosového mléka tuhou vrstvu a tu vyšlehejte se ztužovačem jako šlehačku. Před koncem šlehání oslaďte dle chuti.

Šlehačku dejte na čokoládovou vrstvu, uhlaďte a hojně popraště kakaem. Dejte ztuhnout alespoň na hodinu do lednice.

Dobrou chuť!

Tip: Dovedu si představit dát na čokoládovou vrstvu nakrájený banán nebo broskve, jahody či maliny a až na to šlehačku... Určitě by to bylo minimálně na řezu hezčí :-)

P.S. - Za mě je to nejlepší nepečený dort, jaký jsem kdy ochutnala.

P.S. 2 - Klárinko moc moc moc děkuji za tip na krém, upravila jsem ho a nepoužívám jiný :-) Skvělá lahoda. 

Komentáře

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky