Kroupy se zelím a "sýrovou" omáčkou alá halušky s brynzou

Brynzové halušky po vegnasku

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
ABKM
Bez mléka
Bez vajec

Typické slovenské národní jídlo v rostlinném kabátku pro milovníky zdravé stravy

Vždycky jsem milovala brynzové halušky. Jakože fakt jedno z těch nejvíc top jídel. V salaši Krajinka nedaleko Rožumberka jsem si je dávala při každé návštěvě. Dokonce této salaši vděčím za svůj přerod v nekonzumenta masa a moc se mi tam líbilo, jak se zvířata všude volně pohybovala... I když je fakt, že na mě koukali jako na blázna, když jsem si objednávala halušky bez klobásy jen s brynzou.
No ale abych se dostala k jádru pudla... Halušky jsou docela nezdravé jídlo a je jedno zda ve vegan či nevegan verzi - bílá mouka, brambory, tuk ... A pak jsem jednou náhodně připravila toto jídlo a zjistila, že nejen, že to chutná téměř jako klasické halušky, ale že mi to chutná snad víc než klasická neveganská verze.
Pokud i vy patříte mezi milovníky inovací a nelpíte na totožnosti původních receptur, vyzkoušejte tuto mou napodobeninu. Minimálně je lepší v tom, že kvůli tomuto jídlu netrpěla žádná ovce a nezemřelo žádné prasátko. A to je to nejdůležitější! :-)

Suroviny

ječné kroupy (ideálně menší velikost) miluju čerstvé ze střížovského mlýna 
cibule
kysané zelí (ideálně domácí)
řepkový olej

brynza

1 tofu natural
1 Sojakrém
1 lžíce umeocta
1 lžíce lahůdkového droždí
sůl
2 lžíce sojového kysaného nápoje

uzené tofu nakrájené na kostičky a osmažené na oleji na posypání

Postup

Na brynzu rozmixujte natural tofu se Sojakrémem, umeoctem, droždím, solí a sójovým nápojem. Množství soli záleží na vašich chuťových preferencích.

Na oleji opečte nakrájenou cibulku. Jakmile bude pěkně dozlatova, přidejte okapané kysané zelí a orestujte.

Kroupy uvařte do měkka.

Promíchejte uvařené kroupy se směsí zelí a cibule. Na talíři polijte brynzou a posypte uzeným tofu "špekem".

Dobrou chuť!

Vaše Lenča

Komentáře

Oblíbené příspěvky