Detox - recepty a rady - recenze

A mám tu pro vás další recenzi kuchařky z nakladatelství Slovart "Detox - recepty a rady" od Nicole Staabsové. Za recenzní výtisk děkuji, kuchařku si můžete zakoupit ZDE.

S pojmem detox se již zajisté setkal každý z nás. Pro někoho je to jen sprosté slovo, pro dalšího dieta a pro někoho jiného je to moderní forma očisty organismu, kdy díky zdravější stravě dáme dohromady svoje zažívání a následně se cítíme mnohem lépe. Autorka Nicole S. na tom byla podobně. Už nějakou dobu se necítila dobře a tak se rozhodla ulevit svému tělu pomocí smoothie nápojů. Jelikož se změna dostavila rychle a všimli si jí i její přátelé, rozhodla se založit webové stránky, kde poskytuje jídelníčky pro detoxikaci včetně různých detoxikačních kůr. Díky pozitivním ohlasům se rozhodla svoje poznatky shrnout i do této knihy.

Kniha je zpracována jednoduše, designově čistě a je obohacená o lákavé fotografie. V úvodu knihy Nicole popisuje, co to vlastně detox je a jak se dělá, upozorňuje i na vedlejší účinky a na to, že je důležité se po detoxikační kůře vracet ke dřívějšímu jídelníčku postupně a popřemýšlet nad ním, Opravdu je můj dřívější jídelníček vhodný i pro mé detoxikované tělo?
Následně autorka seznamuje své čtenáře s tzv. superpotravinami a nápoji, které urychlují proces detoxikace. Patří sem červená řepa, zázvor, chilli, goji, granátové jablko, grep, mátový čaj, ořechové mléko, čaj z čerstvého zázvoru a voda se šťávou z ovoce.
Zbytek knihy je věnován samotným detoxikačním receptům, které jsou rychlé, snadné, zdravé a velice výživné. Oceňuji především to, že všechny recepty připravíte za pár minut z pár surovin, jednotlivá jídla jsou čistých chutí a nejsou zatěžkávána zbytečnými dochucovadli.
Pokud tedy hledáte návod na snadný detox, který vás přivede k prapočátku chutí jednotlivých potravin, neváhejte a knihu si zakupte, zajisté nebudete litovat. Myslím si, že knihou rovněž potěšíte každou maminku či kamarádku, která stále bojuje s dietami. V knize najdou spousty receptů, kterými zajisté oživí nezáživnost většiny dietních programů.
Kniha je z 80% veganská, jen poslední kapitola receptů je věnována masu a mořským plodům.

Mně osobně se kniha líbí právě pro svou jednoduchost. Jakmile nebudu kojit, mám v plánu vyzkoušet i celý, autorkou navržený, detoxikační program, který popisuje v závěru kuchařky.
Zatím budu postupně zkoušet ostatní recepty, které mne nejvíce zaujaly.

A vy můžete vyzkoušet například skvělé amarantové mussli s bobulovitým ovocem, které jsem měla dnes na snídani. Amarant mi zatím moc nechutnal a hledala jsem jeho uplatnění. Použít ho do ranní kaše mě ale nenapadlo... :-) Výborná kombinace. A navíc bezlepková a veganská :-)

Suroviny na 2 porce:
50 g amarantu
250 ml rostlinného mléka (v receptu je voda, já použila lískooříškové mléko)
10 g dýňových semen
200 g mraženého bobulovitého ovoce (použila jsem borůvky a rybíz)
300 g sojového jogurtu
1 lžíce sirupu z agáve (použila jsem javorový)

Naprosto jednoduchý recept. Ideálně večer si v mléce/vodě uvařte amarant. Trvá to zhruba 30 minut. Ráno dolijte trošku mléka a prohřejte, přimíchejte jogurt a servírujte posypané semínky a ovocem. Já osobně ovoce krátce povařila s javorovým sirupem a přišlo mi to takto dokonalé. :-) Mňamm


Komentáře

Oblíbené příspěvky