Ovesný chia toast s marmeládou a banánovou zmrzlinou

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bez cukru
Bez pšenice
Bez sóji
Bez palmového oleje

Zapojila jsem se do soutěže, kterou vyhlásila firma Emco. Strašně mě zaujala možnost vyhrát rozhovor, který bude zveřejněn spolu s recepty. Tak jsem se tedy přihlásila a byla jsem vybrána. No za úkol jsme dostali zveřejnit recept ke snídani s ovesnými vločkami Emco. A když už teda snídaně, tak něco originálního, protože ovesnou kaši nebo ovesné smoothie asi zná každý.
Udělala jsem tedy královskou snídani pro mého manžela v podobě ovesného chia toastu s marmeládou a domácí banánovou zmrzlinou. A pro tento rok jsem si odbyla množství koupených (férových) banánů :-D.

V úvodu upozorňuji, že je třeba dát pokrájené banány zmrznout přes noc do mrazáku.

Suroviny:
Na toast pro 4 osoby si připravte:
1 hrnek ovesné mouky z vloček Emco
1/2 hrnku ovesných vloček Emco
1/2 hrnku vlašských ořech
1/2 hrnku chia semínek
2 lžičky skořice
3 lžičky javorového sirupu
1 hrnek vody

Hrnek ovesných vloček, ořechy a chia semínka rozmixuj v mixéru na mouku. Do této směsi přidej zbylé vločky vcelku, skořici, javorový sirup a vodu a vypracuj těsto. Těsto rozválej na čtverec o výšce zhruba 1 cm a dej péct do předehřáté trouby na 180°C zhruba na 30 minut. Těsto doporučuji na několika místech propíchat vidličkou.

Na zmrzlinu si připravte:
3 zmražené férové banány (více o férových banánech ZDE)

Den dopředu si banány oloupejte a nakrájejte na menší kousky a dejte do mrazáku. Druhý den jen banány vhoďte do mixéru a rozmixujte na hladký krém. Zmrzlinu máte hotovou.

K servírování si připravte:
skořici
domácí marmeládu (já použila meruňkovou, manžel měl jahodovou)
lesní jahody (nebo jakékoliv bobulovité ovoce, co máte z léta v mrazničce :-))

Jakmile budete mít upečený toast, rozkrájejte jen na 4 čtverce a ty pak šikmo rozpůlte. Vždy dva kousky (trojúhelníky) pro jednoho strávníka. Každý toast potřete marmeládou, přidejte lžíci zmrzliny, posypte skořicí a dozdobte jahůdkami.
Servírujte ihned.

Dobrou chuť!

#Emco #OvesnevlockyEmco #SnidaneOvesna

Komentáře

Oblíbené příspěvky