Crazy cake - bláznivý koláč

Crazy cake

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
ABKM
Bez vajec
Bez mléka


Bláznivý dort, co vlastně nevím, proč bázní

Tento recept mám od své mamky. Základní korpus je veganský, akorát mamka ho potírá klasickou zakysanou smetanou, já kokosovou zakysankou z Lídlu (kokosová zn. Planton). Každopádně jsem si původní recept trošku upravila, protože na mě byl moc sladký.

Jinak jsem se snažila zjistit, proč je dort pojmenován jako bláznivý, ale na nic moc jsem nepřišla. Svým předáváním se zřejmě vytratily některé ingredience, které byly autorem pokládány za bláznivé (ocet aj.) a tak už mu zůstal jen název. Každopádně, kdybyste věděli o původu receptu víc, ráda informaci doplním. 

Suroviny 

(na velký plech 40 x 40 cm)

Korpus

3 hrnky hladké mouky (používám špaldovou, celozrnnou, hladkou)
1 hrnek třtinového cukru
2 lžičky sody
špetka soli
2 lžíce citronové šťávy
1 hrnek oleje
1 a 1/2 hrnku rostlinného mléka nebo vody
Volitelně: kakao, rozinky, ořechy.

Poleva

2 rostlinné zakysané smetany
skořicový cukr

Postup

Sypké ingredience smícháme, přidáme ocet, olej, vodu, mléko. Pečeme 25 - 30 minut v předehřáté troubě na 180 °C.
Vychladlý moučník potřeme zakysanou smetanou a poprášíme skořicovým cukrem. 
Necháme vychladit.

Dobrou chuť!

Lenča






Komentáře

Oblíbené příspěvky