Bezlepkové vanilkové rohlíčky

Pohankové vanilkové rohlíčky pro všechny, kdo se vyhýbají lepku

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bez mléka
Bez vajec
ABKM
Bez lepku
lze Bez palmového oleje
lze Bez sóji


Bezlepkové cukroví nemusí být bez chuti

Překvapilo mě, kolik maminek řeší kombinaci alergie na kravskou bílkovinu (ABKM) a lepek. Tak jsem se rozhodla je potěšit a přinést letos nějaké bezlepkové cukroví, které jinak doma zas tolik nepečeme. Cílem bylo vytvořit základní druhy ve vychucené variantě, v takové, kde by nebylo po chuti poznat, že jde o bezlepkovou verzi. Tak ať chutná!
První na řadu přichází moje nejoblíbenější - rohlíčky. Tyto jsou díky pohance krásně voňavé, křehké a moc dobré. 


Suroviny

100 g hladké pohankové mouky
25 g hladké rýžové mouky
25 g kokosové mouky (dá se dát i 150 g bezlepkové směsi, já si ráda míchám sama)
120 g mletého třtinového cukru (dala jsem sušenou třtinovou šťávu panellu)
125 g rostlinného tuku typu Alsan Bio (nebo kokosový olej)
2 lžíce vody
špetka soli
100 g mletých mandlí 

Postup

Ze všech surovin vypracujte hladké, nelepivé těsto a nechejte v lednici alespoň 30 minut odpočinout. Já nechávám přes noc.

Druhý den z těsta tvarujte rohlíčky. Klaďte na plech vyložený pečícím papírem a pečte v předehřáté troubě při 170 °C zhruba 8 - 10 minut
Po upečení nechejte zcela vychladnout. Jinak se vám budou drolit. Po vychladnutí obalte v moučkovém cukru s vanilkou.

Skladujte ve vzduchotěsné krabičce v chladu. Vydrží i měsíc.

Dobrou chuť!

Vaše Lenča

Můj vánoční e-book Veganské Vánoce od A do Z, který obsahuje přes 40 skvělých receptů, které vás provedou celým adventem od první adventní neděle až po novoroční oběd si můžete zakoupit napsáním na email: zdrave-jist@seznam.cz za 199 Kč. 
Více o ebooku si můžete přečíst ZDE



Komentáře

Oblíbené příspěvky