Datlové sušenky

Datlové sušenky pro milovníky netradičních druhů cukroví

Vhodné pro
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy
Bez vajec
Bez mléka
ABKM
Bez cukru

Místo cukru slaďte datlemi a získáte skvělé a zdravé cukroví

Recept na tyto skvělé a chutné sušenky pochází z Bioabecedáře od Hanky Zemanové.
Jedná se o receptík, který je bez cukru. Jediným sladidlem je datlový sirup a sušené datle. Pokud máte rádi zdravé sušenky, stejně jako já, tak je vřele doporučuji k vyzkoušení! Nejsou sladké, chutnají božsky po datlích a datlový sirup chuť jen násobí. Určitě zmizí ze špajzky dřív než myslíte!

Suroviny

300 g špaldové mouky (Hanka uvádí 240g špaldové bílé a 60g špaldové celozrnné, já použila jen celozrnnou)
1 lžička skořice
1 lžička vanilkového extraktu (jak si udělat domácí extrakt najdete ZDE)
2 lžičky vinného kamene
180g rostlinného tuku (kokosový / Bio Alsan / Sojola)
100g oříšků (použila jsem vlašské)
150g sušených datlí
1 lžíce citronové šťávy
100g datlového sirupu

Postup

Prostě vše nasypte do mísy, oříšky a datle nasekejte na hrubo, vše smíchejte a vypracujte těsto, které bude mít konzistenci asi jako těsto na linecké. Těsto nechte chvíli odpočinout a poté již rozválejte na pomoučněném válu a vykrajujte tvary dle libosti.
Pečte na 180 °C cca 10 minut.

Po upečení nechte vychladnout a poté můžete ozdobit čokoládou a oříšky.

Tip 

Hanka doporučuje oříšky lískové a dopředu si je opražit v troubě (na 120°C cca 10 - 15 min)

P. S. 

Když je necháte uležet, tak jsou ještě lepší. Podotýkám, že jsou tak dobré, že je řadím mezi jedno z nejchutnějších zdravých cukroví, které jsem kdy jedla!!!

Tento recept zde mám již od března, ale vzhledem k nastávajícím vánočním svátkům recept posouvám, třeba se bude hodit ;)

Dobrou chuť!

Vaše Lenča

Už máte můj nový vánoční e-book Veganské Vánoce od A do Z, který vás provede celým vánočním časem od první adventní neděle až po novoroční oběd? Ne? Tak mrkněte SEM a dozvíte se, jak jej získat i náhled dovnitř. :-) 


Komentáře

  1. ale chce to fakt ten datlový sirup, bez něho by to asi nebylo ono !

    OdpovědětVymazat
  2. praave to me na tom nejvic fascinuje :-)

    OdpovědětVymazat
  3. dneska jsem zkoušela agáve sirup do perníku z kvásku, tak teď nedočkavě čekám až to vystydne, abych mohla ochutnat :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Kde se ten datlový sirup dá sehnat, já ho zatim asi nikde nepotkala. A to jsem v bioobchodech docela často (ale možná se jen blbě dívam).

    OdpovědětVymazat
  5. já ho kupuju v brně ve zdravých výživách. je fakt, že chodím do větších obchodů... nevím zdali v menších mají... cena je okolo 60 Kč ;-) tak se koukni ještě jednou, většinou to mají u sladů ;-) (společně s javorovým sirupem, agáve sirupem, ...)

    OdpovědětVymazat
  6. tak tyto sušenky už máme doma taky! :-) letos jsme pekly od Hanky Zemanové dva druhy cukroví, já linecké a mamka dělala právě tyto datlové sušenky a moc se jí povedly. Bylo to teda docela pracné, ale výsledek stojí za to!

    OdpovědětVymazat
  7. Tak na tyhle se taky chystam! Jen co se vrátim z hor, tak je upecu :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Zlatá Haná obsahuje mléčný tuk a smetanový zákys, takže se nehodí pro vegany :-( S čistě rostlinným tukem je to problém, jestli někdo zná jiný než Alsan, budu ráda, když dá vědět. Datlový sirup mají v Tescu i v Albertu za výše uvedenou cenu, co mě ale překvapilo, je rozdílnost cen agávového sirupu, který je v Albertu za 65,-Kč a v Tescu naprosto ten stejný za 130,-Kč. Přeji všem krásné chvíle při pečení a kouzelné Vánoce:-)

    OdpovědětVymazat
  9. zdravim, mam dcerku alergickou na kravskou bilkovinu, masla v receptech resim tak, ze si delame svoje ghi..testo pak vetsinou potrebuje vic mouky, ale jinak neni problem, naopak, kynute veci jsou jeste vlacnejsi..alsan a jine nahrazky obsahuji palmovy olej,ne? a ..jsou to jen nahrazky:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vegani řeší etickou otázku, proto nepoužívají živočišné produkty. ;-) Ano, Alsan obsahuje palmový tuk, recept jsem upravila a Bio Alsan používá alespoň palmový tuk z certifikovaných plantáží, nebo je možno použít kokosový olej nebo Sojolu ;-)

      Vymazat
    2. Leni a když bych chtěla použít kokosový olej, myslíš, že by ho mělo být stejně jako je v receptu? Děkuju!

      Vymazat
  10. jo jo, to by nebylo pro vegany..myslela jsem alternativu pro tu zlatou hanou:) jinak diky za recept

    OdpovědětVymazat
  11. Já pekla dnes a dala jsem místo datového sirupu med, místo rostlinného tuku půl na půl heru a mandlové máslo. Těsto se hodně sypalo, tak jsem dala vejce (nejsem vegetarián/vegan) a jsou dobré. Jen dost hutné.

    OdpovědětVymazat
  12. Dobrý den, mám doma litr javorového sirupu. Myslíte, že můžu použít? Změní těsto konzistenci, když dám med? Děkuji za odpověď

    OdpovědětVymazat
  13. Dobrý den, můžu nahradit datový sirup javorovým, mám ho doma litr? Když ho nahradím medem, znění těsto konzistenci? Děkuji za odpověd

    OdpovědětVymazat
  14. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky