(ne)vinné hvězdičky

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy

Letos mám upečených 6 druhů cukroví, z toho perníčky ještě nemám nazdobené. Už mi chybí jen datlové hvězdičky a budu mít až do 23. prosince od pečení oraz. Poté peču ještě vánočku. :-) No a jelikož jsem si ze začátku myslela, že letos kvůli omezením (nesmím kokos, vanilku, citrusy, kakao) bude vánoční cukroví dost smutné, ale podařilo se mi poskládat několik druhů, které jsou chuťově tak skvělé, že ani nevadí, že nemohu výše uvedené suroviny. Dlouho jsem nepekla vinné cukroví, tak jsem po letech oprášila recept. No a musím říct, že v jednoduchosti je krása a tyto vinné hvězdičky jsou toho důkazem. 3 suroviny a pak obalit v moučce se skořicí. Rozpadají se v puse. Jen nevím, zda vydrží do Vánoc :-D.
Suroviny:

175 g hladké špaldové mouky
125 g rostlinného tuku (Bio Alsan, kokosový tuk, Sojola)
4 lžíce vína (pozor, ne všechna vína jsou veganská)

Na obalení:
třtinový cukr pomletý na moučku
1 lžíce mleté skořice

Ze surovin na těsto rychle zpracujte těsto a dejte přes noc odpočinout do lednice.
Druhý den těsto vyjměte, hojně podyspte moukou a vyválejte na asi 3 mm silnou placku ze které vykrájejte hvězdičky. Skládejte na pečícím papírem vyložený plech a pečte při 160°C do růžova (zhruba 12 minut).
Horké obalujte ve skořicovém cukru.


Komentáře

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky