čtvrtek 1. prosince 2016

Linecké cukroví

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Bez palmového oleje
Intolerance laktózy
Bez cukru
Bez pšenice
Bez sóji

Upřímně jsem si myslela, že je to nereálné. Upéct dobré linecké cukroví, které je pro mě spolu s perníčky a rohlíčky symbolem vánoc, ve veganské verzi bez palmového oleje a cukru... No a jde to... Sice se pár pokusů moc nevyvedlo, ale tato podoba je finální a jsem s ní spokojená. Ale nikomu nebráním udělat si klasiku :-) s cukrem, pšeničnou moukou a ztuženým tukem... Jen jsem chtěla variantu, kterou si může dát i S. a hlavně co nejvíc cruelty free :-). Doporučuji péct tak 7 dní před Vánoci :-).
 Suroviny (zhruba 40 slepených kousků):

300 g hladké špaldové mouky (použila jsem žlutou z Lídlu)
75 g hladké pohankové mouky (Šmajstrla)
1 lžička kypřícího prášku do pečiva bez fosfátů
75 g řepkového oleje
125 g rýžového sirupu (Danfood) (nebo kukuřičného)
kůra z 1 citronu (v Lídlu mají bio ;-))
1/2 lžičky mleté vanilky
kvalitní marmeláda (ideálně 1:1 jahodová:rybízová, já použila malinovou slazenou třtinovým cukrem z DM)

Ze všech surovin (kromě marmelády) vypracujte těsto. Pokud se vám i po pár minutách zpracování bude těsto drolit, přidejte lžíci vody a zpracovávejte dál. Trvá to asi 10 minut, chce to pořádnou ruční práci ;-). Poté nechte těsto alespoň půl hodiny odpočinout. Po odležení se s těstem lépe pracuje.
Následně rozválejte těsto mezi dvěma pečícími papíry a vytvarujte tvary podle libosti.
Vyválení mezi papíry je důležité proto, že u tohoto těsta není dobré zapracovávat další mouku, tak na to myslete :-).
Po vykrájení pečte při 150°C zhruba 10 - 12 minut. Jen lehounce dozlatova.
Po vychladnutí slepujte marmeládou a nechte pár dní odležet, linecké krásně zvlhne a bude přesně takové, jaké má být.
Veselá Vánoce

2 komentáře:

  1. Zapomněla jsem na ten pečící papír..., po upečení je docela tvrdé, tak budu doufat, že to správně zvlhne. Jinak je to makačka :-). Krásné Vánoce. Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásně změklo poté, co jsem je slepila marmeládou a nechala pár dní odležet ;-)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den