27/52: Lívanečky z quinoy

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bezlepkové
Bez cukru

S bezlepkovými recepty jako by se u mě poslední dobou roztrhl pytel, nemyslíte? Ani další recept nebude jiný... Ale dopředu musím říct, že je to opravdu pecka. Lívance z quinoy, naprosto bez jakékoliv mouky a přitom chuťově dokonalé! A přitom příprava je tak jednoduchá. Doporučuji dělat opravdu malé lívanečky a nechat pořádně propéct, pak se Vám nebudou trhat. Pokud chcete servírovat naslano, tak pouze vynechejte skořici. A pokud budete recept zkoušet, nezapomeňte mi napsat, jak Vám chutnalo. Krásný den a teď už hurá na samotný recept...

Suroviny (2 porce):

1/2 hrnku quinoy
1/2 hrnku vody
1 lžíce lněného semínka
1 lžíce oleje
špetka soli
1/2 lžičky skořice

Postup je naprosto jednoduchý. Večer zalijte quinou vodou a nechte do rána nabobtnat. Poté přidejte lněné semínko, olej, sůl a skořici a pořádně promixujte, dokud nezískáte kaši. Pokud se Vám zdá těsto moc husté, přidejte trošku vody. Kdo už někdy lívance dělal, tak ví, jakou konzistenci by zhruba těsto mělo mít. Těsto musí být hustší než na palačinky, ale zas ne moc, pořád musí být tekuté... :-)
Těsto nechte alespoň 10 minut odpočívat a pak za pomocí lžíce dávkujte na rozpálenou a troškou oleje vytřenou pánví těsto ze kterého tvarujte malé lívanečky. Pečte z jedné strany dokud těsto se těsto na povrchu nepropeče a až poté otočte a lívance dopečte.
Servírujte teplé s marmeládou, tahini a borůvkami.
Mňam a dobrou chuť!

Komentáře

  1. Tak to rozhodně vyzkouším, quinoa je moje oblíbená obilovina, jen ta cena...Za mě rozhodně více bezlepkových receptů! Zdravím. Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máte pravdu s tou cenou... Já naštěstí měla dost zásob za dobrou cenu, ale ty už docházejí, tak zas budu muset přejít na levnější bzlp pseudoobiloviny... Nebojte, bezlepkových receptů bude více, mám v plánu vařit převážně bezlepkově ;-)

      Vymazat
  2. Perfektní nápad!! Určitě vyzkouším.. Mám domácí povidla, tak je vyzkouším s nimi a asi s tvarohem :-) Díky za inspiraci, lívanečky z quinoy by mě nenapadly, nedávno jsem z ní pekla minimuffiny se sýrem a byly vynikající.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky