Výborná bublanina

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy

Tato bublanina vznikla čistě náhodou. Byla jsem na návštěvě u mých masožravých rodičů a mamka chtěla upéct nějakou buchtu. Tak jsem se rychle nabídla, že něco upeču, protože jsem si chtěla dát taky a mamka jiné buchty než s vejcem, máslem, mlékem,... nezná a nepeče.  Problém nastal, když jsem si uvědomila, že v jejich kuchyni nenajdu ani polovinu svých běžných surovin, ale co... výzva přijata :-). Největší problém nastal v momentě, kdy jsem potřebovala mléko. Naštěstí jsem objevila sklenici vlašských ořechů, tak jsem je pomixovala s vodou a mléko bylo na světě (a dodalo bublanině skvělou chuť)!

A jak to dopadlo? Výsledkem byla bublanina výtečné chuti, krásně nadýchaná a mamka po mně chce recept!!! A chutnal i návštěvě a švagrové... Prostě nechápali, jak je možné, že tam není nic živočišného a přitom je to tak dobré... :-) Jsem ráda, když můžu ukázat, že vegani nejí blafy :-).

Suroviny:

2 banány
300 g špaldové mouky
1/2 balíčku prášku do pečiva bez fosfátů
100 g třtinového cukru
200 ml oleje
250 ml rostlinného mléka
1 skořicový cukr
1 vanilkový puding (jen prášek)

ovoce (já použila jahody a rybíz)

Postup je jednoduchý. Mouku promíchejte v míse s kypřícím práškem, pudingovým práškem, skořicovým cukrem a třtinovým cukrem. Poté přimíchejte mléko, olej a rozmačkaný banán.
Vlijte do vymazaného a moukou vysypaného plechu, posypte ovocem a pečte při 180°C v předehřáté troubě asi 40 minut.

Hotovo! Dobrou chuť!

A první fotku od čtenáře máme tady... Bublaninu vyzkoušela Monika Brýdová, kterou jistě znáte z jejího inspirativního webu ZDE. Bublanina prý doma chutnala a to nejen Monice, ale všem. A to jsem moc ráda... :-)

Komentáře

  1. Dobře sis poradila. :)
    Já mléko do pečení nepoužívám, když není, dám tam vodu a nevšimla jsem si moc rozdílu.

    OdpovědětVymazat
  2. DÍKY ZA RECEPT,ZKUSÍM

    OdpovědětVymazat
  3. A jak na to mléko z ořechů? Kolik vody a kolik ořechů?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak 20 - 30 g ořechů zalít 250 ml vody, nechat chvíli namočené, pak rozmixovat a použít ;-)... pokud byste chtěl/a mléko na pití, tak dělám poměr 100g ořechů na 1000 ml vody - nechat přes noc máčet, pak nalít čistou vodu a mixovat cca 3 minut, přecedit a vypít

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky