pátek 31. července 2015

Patizonová "ufo" polévka

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy 
Bezlepkové

Znáte patizon? Ano, to je ta divná bílá zelenina, která vypadá jako létající talíř :-). Já jej dlouhá léta znala jen v podobě smažených "řízků" (a je takhle výtečný) a až letos jsem se rozhodla dát ji šanci i v jiných receptech, protože je výtečný (něco mezi cuketou a kedlubnou, řekla bych...). Překvapivě na internetu (jak je tam všeho plno) mnoho receptů s patizonem není, ale celkem častá je patizonová polévka, tak jsem se rozhodla vyzkoušet ji.

Suroviny:
1 patizon
2 stroužky česneku
1 cibule
tymián
600 ml zeleninového vývaru (používám tento sypký)
150 ml rostlinné smetany
pepř
sůl
muškátový oříšek
rostlinný olej
miso pasta na dochucení (nemusí být, ale skvěle to dochutí a navíc přidáte spousty minerálů a živin... více o misu v samostatném článku již brzy :-) )

Na oleji orestujte pokrájenou cibulku a přidejte oloupaný a na kostky nakrájený patizon a česnek. Chvíli opíkejte a poté zalijte vývarem. Vařte do změknutí zeleniny. Poté rozmixujte ponorným mixérem a přidejte tymián, pepř, muškátový oříšek, smetanu a popřípadně sůl (s ní opatrně, protože miso, které budete podávat před servírováním je rovněž slané). Krátce povařte a  můžete podávat. Do každé porce přimíchejte lžičku misa a promíchejte. Servírujte s opečeným pečivem nebo opraženými semínky. Dobrou chuť!

Krásné léto!
Go veg!

3 komentáře:

  1. Já nikdy patizon nejedla, ale zrovna včera mi babička donesla dva krásné patizony, takže jsem si řekla, že musím najít nějaký recept. Otevřu blogger a vyskočí na mě tvůj recept :D Dobře načasovaný :) Určitě vyzkouším :) A těším se moc na článek o miso. Nejdříve jsem miso používala jen do miso polévky, ale v poslední době jsem to začala přidávat skoro do všech polévek (i omáček), protože to krásně obohatí pokrm :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásný den, doufám, že vám bude polévka chutnat, mně chutná moc :-). A z druhého patizonu doporučuji udělat jej v trojobale... já obaluji v celozrnné mouce, pak v těstíčku z hrašky pikant a následně v kukuřičné strouhance... Mňam, je to opravdu luxusní záležitost... A k tomu misu - je to taková superpotravina, že? Taky jsem začínala jen u miso polévky a nyní s nim dochucuji skoro všechny polévky, dodá tomu výbornou chuť :-)

      Vymazat
    2. Tak jsem právě dojedla polévku a je skvělá! :)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den