úterý 28. července 2015

32/52: Sušenky z ovesných vloček s cuketou

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy

To, že jsem se do recenze kuchařky "Zelená kuchyně pro každý den" opravdu opřela svědčí i ten fakt, že přidávám již třetí recept z ní. A opět jde o lahůdku. Napadlo vás přidat cuketu do sušenek? Mě teda ne, ale výsledek je výborný!!! Myslím si, že (nejen) děti budou ze sušenek nadšené! Vyzkoušejte, ochutnejte.
Jediné, co jsem zatím u kuchařky vypozorovala je to, že autorka si libuje ve sladkých chutích a na mě je všude spoustu cukru. Tam, kde ona dává hrnek, já dávám třetinu a i tak mi to přijde akorát sladké, tudíž přesného receptu se držte jen tehdy, pokud jste milovníky hodně sladkých věcí. Pokud, stejně jako já, máte raději jemnější chutě, použijte třetinové množství... :-)

Suroviny:

1 "vejce" (1 lžíce chia semínek, 4 lžíce vody a nechat nabobtnat)
2 lžíce veganského másla (já dala 2 lžíce TOHOTO arašídového másla z Biosféry)
1 hrnek hnědého cukru (dala jsem 1/3 hrnku a bohatě to stačí, 1 hrnek je opravdu pro milovníky sladkého)
1 hrnek celozrnné mouky
1 lžička prášku do pečiva (dala jsem bezfosfátový)
1/4 lžičky skořice
1/4 lžičky muškátového oříšku
1 1/3 hrnku ovesných vloček
1 hrnek strouhané cukety
1/4 hrnku rozinek

Všechny ingredience smíchejte a vypracujte těsto. Na začátku mi přišlo, že se to prostě nedá spojit, ale jakmile pustí cuketa trošku vody, tak vám to půjde snadno. Z těsta tvarujte sušenky a pečte v předehřáté troubě při 190°C asi 16 - 20 minut. To, že jsou sušenky hotové poznáte tak, že budou krásně zlatavé, ale při stisknutí zůstanou pořád měkké.
Nechte zcela vychladnout. Dobrou chuť!

4 komentáře:

  1. Tohle jsem měla znát loni, to jsem měla nadúrodu cuket, letos se mi vůbec nedaří... Jinak potvrzuji, že dost s cuketou je sladký i s polovinou dávky cukru (a na třetí pokus zkusím jiné sladidlo) :)

    OdpovědětVymazat
  2. Babička mě letos vcelku slušně zásobuje úrodou cuket, takže tyto sušenky v nejbližších dnech určitě vyzkouším, děkuji za inspiraci :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsou super, mně opravdu moc chutnaly :-) tak pak dej vědět, jak se povedly :-)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den