22/52: Rychlé domácí bulky s čočkovou pomazánkou

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy

Dneska mám pro Vás dva recepty v jednom. Když už přikládám další recept na pomazánku, tak k tomu přidám i jednoduchý recept na domácí bulky, které se dají použít jako běžné pečivo, ale rovněž jako hamburgrové bulky. Recept na bulky mám z FB stránky veganská DIY kuchařka, kam je nedávno vkládal Filip K. a tímto mu za super recept děkuji. Bulky jsou jednoduché, nadýchané a moc dobré.
Suroviny bulky (9 bulek):

500 g celozrnné mouky (použila jsem pšeničnou celozrnnou)
1 a 1/2 hrnku vody
3 lžíce rostlinného oleje
1 lžička cukru
1 a 1/2 lžičky soli
1 bal. sušeného droždí
sezam na posypání

Ze všech surovin, kromě sezamu vypracujte těsto a nechte hodinu kynout. Troubu předehřejte na 170 °C. Z těsta vytvarujte bulky, potřete vodou a posypte semínky. Pečte dozlatova. Záleží na typu trouby, mně to trvalo zhruba 40 minut.

Suroviny na pomazánku z červené čočky:
150 g červené čočky
1 cibule
2 stroužky česneku
1 lžíce rostlinného oleje
1 lžička lahůdkového droždí
1/2 lžičky kari
chilli
pepř
sůl

Uvařte čočku. Já ji vařím v poměru 2 díly vody na 1 díl čočky. Uvařenou čočku nechte vychladnout. Mezitím si na oleji orestujte nadrobno nakrájenou cibulku a česnek. Jakmile bude cibulka zlatavá, tak ji vmíchejte do vychladlé čočky a dochuťte lahůdkovým droždím, kari, chilli, pepřem a solí. Udělejte pomazánku výraznější, ona se rozleží a dost chutě pohltí, proto je lepší ji udělat o trošku slanější.
Doporučuji nechat pomazánku uležet a servírovat s kopcem zeleniny.

Dobrou chuť!

Komentáře

  1. vypadá to luxusně,určitě zkusím,,, a co zavařováni ovoce a lesních plodu bez cukru - máte s tím zkušenosti?

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky