Filmy, které zaručeně musíte vidět, pokud chcete být zdraví

Ne, sledováním filmu se Vám Váš zdravotní stav nezlepší, to netvrdím, ale pokud shlídnete níže uvedené filmy, jsem přesvědčená, že Vás ovlivní natolik, že začnete jíst a žít lépe, zdravěji. A to bude mít za následek právě ono zlepšení Vašeho zdravotního stavu.

Domnívám se, že právě uvedené filmy by se měly povinně promítat na školách a mělo by to určitě lepší dopad na zdraví celé populace než různé formy zdravotní výchovy, která (co si budeme nalhávat) za moc nestojí.

1. Raději vidličky než nože (v originále Forks over knives)
Dokument, opírající se o jeden z největších vědeckých výzkumů v historii, jenž stojí na tom, že konzumace živočišných bílkovin stojí za většinou chorob dnešního světa. Dokument, který údajně udělal odpůrce masa i z Ozzyho Osbourna. Dokument, který nám dává návod na to, jak žít dlouho a zdravě. Dokument, který poukazuje na to, že v dnešní společnosti se bere za "normální" jíst prášky, mít nějakou alergii, zdravotní problém,... místo, aby se považovalo a směřovalo k tomu, aby bylo "normální" být zdravý.

Celý dokument ke shlédnutí ZDE

Dokument, který sice stojí na amerických (a v rámci studie čínských) podkladech, ale vzhledem k tomu, že nemocnost a životní styl se i v Česku dost ztotožňuje se stavem v USA, myslím si, že bychom si z něj měli vzít poučení všichni.
Ale vím ze svého okolí, že jen málo (i těžce nemocných)lidí je ochotno a schopno převzít zodpovědnost za své zdraví do svých vlastních rukou.

2. Tlustí, nemocní a téměř mrtví (v originále Fat, sick and nearly death)

Zajímavě natočený dokument, který propaguje šťávový půst, který má vést k uzdravení. To je ale jen ta vnější skořápka. Ve skutečnosti poukazuje na to, jak jsme se odcizili základním zdravým surovinám, jak podléháme stresu a sami sebe a svoje zdraví dáváme až na poslední místo.


Ještě bych ráda podotkla pár slov k různým onemocněním. Čím dál častěji se setkávám s lidmi, kteří jsou dlouhodobě a často i vážně nemocní, berou velké množství léků a spoléhají se jen a pouze na doktory. Doktoři přeci nejlépe vědí, co je pro ně dobré. A i přes veškerou lékařskou péči se jejich zdravotní stav ani po letech nelepší.
Nechápu, proč nejsou většinou ochotni něco změnit, aby se uzdravili, přitom je to to nejlepší. Nechápu, že často slýchám, jak moc by si přáli býti zdraví a přitom do sebe sypou hrsti léků, zapíjí to kávou a zakusují k tomu klobásu máčenou v hořčici a rohlík. Když jim řeknu, že ať alespoň zkusí jíst zdravěji, tak pohotově odpoví, že to jídlem nejde ovlivnit a že za jejich nemoci může genetika, smůla, někdo jiný a další....
Mou odpovědí na toto je motto, že "Kdo chce, hledá způsob a kdo nechce, hledá důvod." Slyšela jsem tisíce důvodů, proč se nejde uzdravit, ale já osobně našla způsob, jak to jde. A ano, musela jsem něco změnit.... A jsem ráda, že jsem na to přišla brzy... Žije se mi mnohem lépe bez antibiotik 3x do roka, bez atopického ekzému, bez silných alergií, bez zánětů a vředů v žaludku, bez migrén, bez únavy, špatné psychiky, bez ženských problémů, bez problémů s váhou... ale nebylo to zadarmo, musela jsem chtít a něco pro to udělat... :-)

Krásný den všem :-)

Komentáře

  1. Někteří lidé prostě nejdou změnit, je to jejich škoda. Já mám vždycky hrůzu, když má přijet moje máti k nám na návštěvu, nevím co jí uvařit, jelikož to co jím já, se jí nelíbí. Ale že já jsem v pořádku a zdravá a ona do sebe sype prášky horem a dolem, to už si s tím spojit nechce. Protože většina lidí si naivně myslí, že to s náma zdravotnictví myslí dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano, spousta lidí si myslí, že doktoři vlastně ví vše nejlépe a umí nejvíce pomoci.... Bohužel doktorů, kteří to s námi myslí opravdu dobře je minimum... :-(

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky