Šufánek - recenze ořechových másel

Z ořechových másel se stala moje závislost. Nechápala jsem foodblogery, kteří vkládali na svoje stránky recepty na snídaně/svačiny/moučníky s použitím ořechových či rostlinných másel a už vůbec jsem nechápala jejich tvrzení, že když se do másla pustí, mají problém je nesníst celé.
Moje první zkušenost s rostlinnými másly se zakládala na ochutnávce levného arašídového másla ze supermarketu a byla jsem absolutně zklamaná... Divná chuť, divná vůně (spíš nevůně).
Naštěstí jsem dala máslům další šanci a od té doby se moje spotřeba prudce zvyšuje. :-) Z čehož není zrovna dvakrát nadšená moje peněženka... :-D
Celkem novou firmou na českém trhu, která se zabývá ruční a poctivou výrobou ořechových másel je moravská firma Šufánek.

Másla mě oslovila na první pohled svým jednoduchým a čistým designem a poměrně dobrou cenou. Co se týče vzhledu, tak si autoři másel Marek a Matěj dali záležet i na webových stránkách, které jsou přehledné, jednoduché a barevně dokonale propracované.

Všechna nabízená másla jsou bez lepku, laktózy a konzervantů a jsou tudíž vhodné nejen pro vegany, ale rovněž pro lidi s bezlepkovou dietou.
V základní nabídce nabízí ořechová másla, ořechové směsi, sušené ovoce, semínka, ořechy a několik rostlinných olejů.

Pokud máte rádi arašídy, mandle či kokos, zaručeně si vyberete. Nabídka másel je pestrá. Můžete ochutnat RAW arašídové máslo, křupavé arašídové máslo, arašídovo - kokosové, mandlové, arašídové jemné, kokosové a rovněž specialitu arašídovo-čokoládové s poctivou belgickou čokoládou.
Balené ořechové směsi (kombinace oříšků, semínek a sušeného ovoce o obsahu 200 g) jsou zaměřené především pro sportovce a vy si tak můžete vybírat ze směsí s názvem Rock Climber, Marathon man nebo Downhill rider. 
A teď už k samotnému testování máslíček... :-)
Jak už jste si mohli všimnout na FB stránkách, tak mi přišla arašídová másla - čistě RAW arašídové, arašídovo - kokosové a arašídové s belgickou čokoládou.
Nejprve másla zkontroloval Spajky....
Na první pohled mě překvapila velikost balení. Při listování na stránkách jsem váze másel nepřikládala význam a očekávala jsem tudíž klasické 250 g balení. O to víc jsem byla nadšená, když jsem zjistila, že malé balení je u Šufánků 330 g ! Super! Více másla pro Leničku do bříška :-). 
Mezi produkty k otestování jsem měla i RAW arašídové máslo, které mě na první pohled zarazilo, protože, jak jistě víte, tak arašídy jsou nejnáchylnější z "ořechů (ano, arašídy jsou luštěnina, to víme)" právě na plísně. 
Marek i Matěj mě ovšem ujistili, že nejen arašídy, ale všechny ořechy nechávají testovat na obsah alfatoxinů, tudíž si můžu v klidu dopřát i RAW verzi :-). 
Dalším plusem, který bych ráda zmínila je NEpoužívání palmového oleje. Pokud do některých másel je olej přidán, pak se jedná o canolový (za studena lisovaný řepkový) olej, který například právě u RAW másel slouží jako přírodní konzervant. 

RAW arašídové máslo = máslo obsahuje RAW arašídy, za studena lisovaný kanoový olej, třtinový cukr a sůl. Chuťově je výtečný, skoro vůbec sladký. První co mě napadlo, když jsem toto máslo ochutnala, že musím skočit koupit toastový chléb, abych si mohla dopřát ke snídani peanut and jelly sandwich, tolik oblíbenou a populární americkou dobrotu. :-) 

Arašídovo - kokosové máslo = jediné máslo z trojice příchozích, které neochutnám, protože jsem alergická na kokos v jakékoliv podobě. Ale manžel se na ně už moc těší... Voní nádherně kokosově a ve složení nenajdete nic víc než kokosovou dužinu a arašídy. Do ranních kaší pro milovníky kokosu bude ideální :-).

Arašídovo - čokoládové máslo = jasný vítěz mých chuťových pohárků. Čistá chuť - jen arašídy, 80% belgická (vegan!) čokoláda, trošku třtinového cukru a trošku soli. Pomazánka vůbec není sladká, jen lehce nasládlá. Myslím si, že bude brzy pryč. :-) Do ranní kaše padly 2 lžíce a stále jsem neměla dost. :-) Oceňuji krémovitou konzistenci a výraznou chuť čokolády. Nutela a podobná levná "rádobyčokoládovo-oříšková" másla se mohou jít zahrabat... Po lískooříškovém vegan nugátu z Vídně je toto arašídové máslo mým dalším favoritem! 

 A co vy? Znáte tato másla? Chutnají Vám? A jaká másla jsou Vašimi favority? 

Krásný den :-) 

Komentáře

  1. Ahojky, u aflatoxinů je jedno, jestli je to raw nebo ne, teplem by se tahle plíseń stejně nezničila. Čeho bych se bála je konzumace syrových arašídů, jak píšeš, je to luštěnina a ta je za syrova jedovatá... Vitariáni třeba arašídy nejedí... Ale tak jedna sklenička asi neublíží ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadají moc zajímavě, líbí se mi design , určitě kouknu na webovky, díky za tip

    OdpovědětVymazat
  3. Co jsem četla, tak lidé na raw food arašídy nejedí..tak nevím, zda v tom máš zmatek ty nebo já :)
    A obchůdek se mi moc líbí! Zaregistrovala jsem jej již dříve :) jinak já kupuji nebo dělám másla jen z ořechů, nelíbí se mi. když je tam něco dalšího přidané..:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nechápu, já nikde v článku netvrdím, že RAW se stravující jí RAW arašídová másla... Jen jsem napsala, že firma nabízí RAW verzi.... to ať si pak každý přebere podle svého :-) kdo si je koupí a sní je už volbou každého :-) krásný večer

      Vymazat
  4. Wau úúžasné :-) strašně by mě zajímalo, jak chutná to s tím kokosem, určitě bych se zamilovala :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakmile Viki ochutná, tak ti povím... Ale voní nádherně kokosově :-)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky