středa 17. června 2015

23/52: Jáhlové flameri

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy


Flameri je jednoduchý a zdravý recept, který vás v parném létě nejen osvěží, ale rovněž i zasytí. Flameri můžete připravit z jáhel, rýže, ovesných vloček či z kukuřičné krupice. Já osobně mám nejraději jáhlové a pořádně vychlazené. V létě flameri oceníte i jako svěží snídani.

Suroviny (2 porce):

100 g jáhel
500 ml vody
75 g ovesných vloček
1 citronový cukr
1 vanilkový puding 
100 ml rostlinného mléka
80 g rozinek
80 g slunečnice

Jáhly 2x propláchněte horkou vodou, abyste je zbavili hořkosti. Poté je dejte do hrnce, zalijte vodou a na mírném plameni vařte 20 - 25 minut. Jáhly netřeba moc míchat, čím víc budete míchat, tím spíš se vám připálí.
Po uvaření přimíchejte vločky, citronový cukr, rozinky, slunečnici a puding rozmíchaný v mléce. Krátce povařte a směs přelijte do misek. Nechte při pokojové teplotě vychladnout.
Servírujte vychlazené, vyklopené na talířku s ovocem a rostlinnou smetanou a oříšky.
Dobrou chuť!

Tip: Pokud milujete kokos, tak nahraďte polovinu ovesných vloček kokosem... To je teprve dobrota. Já bohužel kokos kvůli alergii nemůžu, ale doporučuji recept s ním vyzkoušet :-).

Ráda bych Vám představila Stellinku, mou novou pomocnici při vaření a ochutnávání dobrot. Dělá nám jen samou radost od 7. června, kdy vykoukla na svět.

5 komentářů:

  1. Dala jsem si takovou malou výzvu, že chci přes léto, když budu mít více času, svojí rodinu hostit zdravými (alternativními) dobrotami, aby nebyli pořád tak skeptičtí a už vím čím začnu O:-) Tento recept vypadá vážně jednoduše a přesto věřím, že dezert chutná výtečně, jáhly jsou moje nejoblíbenější obilovina :) Děkuji Vám za inspiraci kuchařinky Leničko a Stelinko :-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ještě lepší jsou flameri, když část vloček nahradíš kokosem. To je pak teprve dobrůtka. Bohužel já kokos nemůžu, tak si to dělám bez něj ;-)

      Vymazat
    2. Děkuji za typ, určitě zkusím :))

      Vymazat
  2. Leni, diky za skvele inspirace na zdrave vareni. A velka gratulace k miminku, je opravdu krasna :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den, tak to je krásná novina, moc gratuluji a přeji hodně zdraví a radosti. Našla jsem vás nedávno, máte můj obdiv, jste velkou inspirací ...děkuji Petra

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den