23/52: Jáhlové flameri

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy


Flameri je jednoduchý a zdravý recept, který vás v parném létě nejen osvěží, ale rovněž i zasytí. Flameri můžete připravit z jáhel, rýže, ovesných vloček či z kukuřičné krupice. Já osobně mám nejraději jáhlové a pořádně vychlazené. V létě flameri oceníte i jako svěží snídani.

Suroviny (2 porce):

100 g jáhel
500 ml vody
75 g ovesných vloček
1 citronový cukr
1 vanilkový puding 
100 ml rostlinného mléka
80 g rozinek
80 g slunečnice

Jáhly 2x propláchněte horkou vodou, abyste je zbavili hořkosti. Poté je dejte do hrnce, zalijte vodou a na mírném plameni vařte 20 - 25 minut. Jáhly netřeba moc míchat, čím víc budete míchat, tím spíš se vám připálí.
Po uvaření přimíchejte vločky, citronový cukr, rozinky, slunečnici a puding rozmíchaný v mléce. Krátce povařte a směs přelijte do misek. Nechte při pokojové teplotě vychladnout.
Servírujte vychlazené, vyklopené na talířku s ovocem a rostlinnou smetanou a oříšky.
Dobrou chuť!

Tip: Pokud milujete kokos, tak nahraďte polovinu ovesných vloček kokosem... To je teprve dobrota. Já bohužel kokos kvůli alergii nemůžu, ale doporučuji recept s ním vyzkoušet :-).

Ráda bych Vám představila Stellinku, mou novou pomocnici při vaření a ochutnávání dobrot. Dělá nám jen samou radost od 7. června, kdy vykoukla na svět.

Komentáře

  1. Dala jsem si takovou malou výzvu, že chci přes léto, když budu mít více času, svojí rodinu hostit zdravými (alternativními) dobrotami, aby nebyli pořád tak skeptičtí a už vím čím začnu O:-) Tento recept vypadá vážně jednoduše a přesto věřím, že dezert chutná výtečně, jáhly jsou moje nejoblíbenější obilovina :) Děkuji Vám za inspiraci kuchařinky Leničko a Stelinko :-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ještě lepší jsou flameri, když část vloček nahradíš kokosem. To je pak teprve dobrůtka. Bohužel já kokos nemůžu, tak si to dělám bez něj ;-)

      Vymazat
    2. Děkuji za typ, určitě zkusím :))

      Vymazat
  2. Leni, diky za skvele inspirace na zdrave vareni. A velka gratulace k miminku, je opravdu krasna :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den, tak to je krásná novina, moc gratuluji a přeji hodně zdraví a radosti. Našla jsem vás nedávno, máte můj obdiv, jste velkou inspirací ...děkuji Petra

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky