36/52: Zapečená špagetová dýně

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bezlepkové

Všechno to začalo tím, že jsem na internetu zahlédla špagety z dýně a tak jsem se dala do hledání strojku, který dýni takto hezky našpagetuje.... Jaké bylo moje překvapení, když jsem zjistila, že existuje dýně, která se nemusí nijak krájet a přesto ve výsledku dostanete právě ty krásné špagety z obrázku... Jedná se tedy o špagetovou dýni, ano jmenuje se tak a nyní začíná její sezona a není problém ji sehnat ve větším super/hypermarketu. Já jsem ji koupila v Albertu a stála mě nějakých 24 Kč.
Receptů na špagetovou dýni moc není, je pravda, že jsem hledala jen na českých stránkách, příště se polepším a zkusím i zahraniční blogy :-). A tak jsem se pustila do tvoření receptu podle toho, co jsem měla doma a aby to bylo lehké, zdravé a pokud možno chutné. No a jak to nakonec dopadlo? Manžel mi před chvílí psal, že je to boží a snad jedno z nejlepších jídel, jaké jsem mu kdy připravila... :-)
Tak a nyní už k samotnému receptu...

Suroviny (2 porce):

1 špagetová dýně
rostlinný olej
troška oblíbeného koření (např. grilovaná zelenina)

Omáčka:
1 lžíce rostlinného oleje
2 stroužky česneku
1 mrkev
3 rajčata
bazalka
sůl
pepř
oregáno

"Gyros":
50 g sojového granulátu
500 ml zeleninového vývaru (používám TENTO bezlepkový sypký bujon z Biosféry)
rostlinný olej
2 stroužky česneku
koření na gyros

Špagetovou dýni rozřízněte a vydlabte semínka. Poté ji pokapte olejem a posypte kořením. Dejte do předehřáté trouby a pečte při 180°C zhruba 40 minut. Dokud nebude dýně měkká. Mezitím si připravte gyros a omáčku.
V zeleninovém vývaru uvařte sojový granulát, sceďte, lehce z něj vymačkejte vodu a promíchejte s troškou oleje, rozmačkanými stroužky česneku a kořením. Restujte na oleji do křupava.
Omáčku připravte jednoduše tak, že na oleji orestujre nasekaný česnek, nastrouhanou mrkev. Poté přidejte rajčata a koření. Povařte, rozmixujte a přidejte nasekanou bazalku.
Špagetovou dýni nechte lehce vychladnout a poté vidličkou "naškrábejte" vnitřek. Upečená dýně začne tvořit špagety. Ty poté polijte omáčkou a posypte opečeným gyrosem. Dobrou chuť!

A takhle jsem ji přichystala pro manžela na oběd do práce... :-)
A takhle jsem ji připravila pro manžela na oběd do práce :-)

Komentáře

Oblíbené příspěvky