Cuketový táč s ovocem

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy

To se asi hodně těšíte, až už nebudu mít doma žádné cukety a na blog budu přidávat i něco jiného než cuketové recepty, že? No, ale ten čas ještě nenastal, ještě tu mám asi 7 - 8 kg cuket :-) a pořád jich nemám dost, tak letos zkouším nové a nové recepty. Dnes jsme měli návštěvu a chtěla jsem jim upéct něco opravdu dobrého, protože se jedná o blízké kamarády, kteří se stravují konvenčně a prostě chci blízkým ukazovat, jak je veganské jídlo dobré. Nakonec jsem našla na internetu několik podobných receptů, které jsem pouze poveganštila a výsledek dopadl výtečně. Tenhle ovocný táč je opět sázka na jistotu a já si jej ihned píšu do TOP receptů. Vyzkoušejte, nebudete litovat. Táč je vlhký, sytý, šťavnatý a díky drobence lahodný!!!

Suroviny:

300 g celozrnné pšeničné mouky
1 hrnek nahrubo nastrouhané cukety
80 - 120 g muscovado třtinového cukru (ten nejtmavější)
150 ml oleje
"vejce" ze lněného semínka (3 lžíce lněného semínka, 6 lžic vody, nechat nabobtnat)
1 prášek do pečiva
1 lžička skořice
rostlinné mléko na naředění (zhruba 1 dcl)

Drobenka:
2 lžíce oleje
4 lžíce polenty
agávový sirup dle chuti

Cuketu nastrouhejte nahrubo do mísy a promíchejte s moukou, práškem do pečiva a skořicí. V hrnci s dvojitým dnem rozehřejte olej s mlékem a rozpusťte v něm olej. Lněné semínko podrťte a smíchejte s vodou a nechte nabobtnat. Poté vše přmíchejte k mouce a dejte na plech. Těsto je trošku hutnější, neteče. Ale dobře se s ním pracuje.
Na těsto naskládejte ovoce. Já použila meruňky z naší zahrady, které jsem měla v mrazáku. Zásoby se vždycky hodí! :-)
Ovoce posypte drobenkou. Neměla jsem hrubou mouku ani se mi nechtělo mixovat mandle, tak jsem použila instantní polentu, kterou jsem promíchala s olejem a přidala jsem agávový sirup. Konzistenci drobenky snad všichni znáte, musí být sypká, proto přidejte polentu dle potřeby.
Pečte v předehřáté troubě při 190°C zhruba 35 minut. Zda je táč již hotový poznáte podle testu se špejlí - těsto se na špejli nesmí lepit.
Teď už jen zbývá návštěvě uvařit dobrou kávu (my používáme aeropress, znáte?), nakrájet táč a těšit se na pochvalu :-). Kamarádka si přidala a vyžádala recept - a to už o něčem svědčí, ne?

Komentáře

  1. Taky mám doma strašně moc cuket. A vždy, když už se blížím ke konci, mi babička doveze další a další. Můžu toho sníst kolik chci, ale nikdy se toho nezbavím :D Táč vypadá moooc lákavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Je to fakt dobrota... a to je fakt, když to říkám já, která jsem letos zkonzumovala tak tunu cuket :D a pořád jsem se jich nepřejedla :-)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky