33/52: Cuketové vafle se skořicí

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy

Ne, pořád nemám cuket plné zuby. Ale pořád mám strašně moc cuket :-). A už moc nevím co s nimi, tak jsem ráda za každý nový originální recept, který můžu vyzkoušet. Letos jsem poprvé improvizovala s cuketou na sladko (kromě klasického cuketového perníku) a vyzkoušela jsem cuketové sušenky a nyní i cuketové vafle. Obojí obstálo na jedničku a recepty jsem zařadila do "oblíbených".
Recept na cuketové vafle je z kuchařky Zelená kuchyně pro každý den.

Na 2 porce vaflí budete potřebovat:

3/4 hrnku rostlinného jogurtu (v kuchařce používají kokosový, já použila obyčejný Sojade)
2/3 hrnku najemno nastrouhané cukety
1 lžíce oleje (opět v kuchařce používají kokosový, já použila obyčejný řepkový)
1 lžíce javorového sirupu
3/4 hrnku celozrnné pšeničné mouky
1/2 hrnku jemných ovesných vloček
1 lžíce prášku do pečiva bez fosfátů
1 lžička skořice
javorový sirup a ovoce při podávání

Jogurt promíchejte s cuketou, olejem a sirupem. Poté přimíchejte mouku s vločkami, skořicí a práškem do pečiva. Těsto by mělo být trošku tekuté, ale záleží na cuketě, proto pokud máte cuketu suchou, tak přidejte trochu rostlinného mléka nebo vody.
Rozpalte vaflovač. Rozpálený vaflovač vymaštěte pečlivě tukem a pak již pečte vafle. Mně to trvalo zhruba 5 minut.
Podávejte s ovocem a hojně zalité javorovým sirupem. Je to opravdu mňamka!

Dobrou chuť!

Komentáře

Oblíbené příspěvky