34/52: Brownies z červené řepy

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy

U sladkých zeleninových jídel zůstávám i při dalším dílu roční výzvy (tentokrát již s pořadovým číslem 34!). Jak jste si mohli již všimnout, tak nejnovější kuchařku ve své sbírce Zelená kuchyně pro každý den jsem si opravdu zamilovala a zkouším z ní už šestý recept!
Tentokrát jsem zvolila brownies. V původním receptu je upečené ze špenátových listů, ale jelikož jsem měla v lednici dvě zapomenuté řepy, rozhodla jsem se špenát nahradit řepou a vzniklo z toho nejlepší brownies jaké jsem kdy jedla. To ale neznamená, že nevyzkouším tento recept znovu se špenátem... Ta kombinace mě totiž láká a to opravdu hodně.

Suroviny:

2 střední červené řepy nastrouhané najemno (v původní špenátové verzi jsou 3 hrnky špenátových listů)
3/4 hrnku rostlinného mléka (dala jsem rýžové)
1/2 hrnku sušené třtinové šťávy (v původním receptu je 1 a 1/4 hrnku třtinového cukru, ale to mi přišlo moc)
2 lžíce rostlinného oleje (autorka opět používá kokosový, který já nahrazuji vždy a všude)
1 a 1/3 hrnku celozrnné mouky
1/2 hrnku kakaového prášku
1 lžička prášku do pečiva bez fosfátů
75 g hořké čokolády (pozor aby byla veganská!)

Řepu nastrouhejte a smíchejte s třtinovou šťávou, mlékem a olejem. V druhé míse promíchejte mouku, prášek do pečiva, kakao a nasekanou čokoládu. Moučnou směs opatrně přimíchejte k řepové směsi. Pečte v pečícím papírem vyloženém plechu a v předehřáté troubě na 180°C zhruba 40 minut.

Pečeno na plechu velikosti 30 x 22 cm a brownies bylo po upečení zhruba 1,5 cm vysoké. Pokud máte rádi vyšší kousky, pečte v menší pečící nádobě.

Komentáře

  1. Dobrý den, mohu se zeptat, kde na internetu kupujete sušenou třtinovou šťávu? Děkuji a recept určitě vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pod názvem rapadura či panela ji prodává např. Bionebio ;-)
      ale dá se nahradit třtinovým cukrem ;-)

      Vymazat
  2. Ahoj Lenko! Recept ukladam a dekuji! :) Presto, ze nejsem fanousek brownies, mam chut to vyzkouset! Vynikajici napad s repou!

    OdpovědětVymazat
  3. Tento recept jsem ještě nezkoušela, ale když tak pročítám ingredience, tak mi hodně připomíná Brownies z červené řepy z webu
    http://www.jimejinak.cz/brownies-z-cervene-repy/
    Ten jsem nedávno zkoušela a musím říct, že chutná fantasticky!!! Já osobně vařím řepu oloupanou a vodu z vaření pak použiju místo "ovocenky" uvedené v receptu. Mouka převažuje pohanková v kombinaci se špaldovou a 1PL žitné a taky dávám 2PL kakaa a 2PL karobu...
    Na závěr ještě jeden dotaz: Zajímalo by mě, z jakého důvodu se vyhýbáte kokosu a kokosovému oleji? Já naopak postupně objevuji jeho široké spektrum použití...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mám na něj alergii. jedna z mála věcí po které se mi udělá ekzém víceméně okamžitě..... nesnesu jej v jakékoliv podobě. nejhorší je olej. ;-) krásný den

      Vymazat
  4. Sáhla jsem po tomto receptu, jelikož je snad jediný, kde se používá "nevařená" červená řepa, na což zrovna nebyl čas... Upravila jsem si dle své fantazie a dostupných ingrediencí a zde je výsledek, který chutnal báječně ;-)

    1 střední červená řepa + stejně velký kus batátu - nastrouhat najemno
    3/4 hrnku rostlinného mléka (rýžové)
    2 PL rostlinného oleje ( kokosový)
    1 PL sladěnky
    ½ hrnku cz špaldové + ½ hrnku pohankové + ¼ hrnku rýžové mouky
    1 vrchovatá PL kakaa + 1 PL karobu
    1 lžička prášku do pečiva bez fosfátů + ½ ČL sody
    pár kapek citr. šťávy

    Smíchat mouky, kakao, karob a kypřicí složky. Nastrouhanou řepu a batát zakapat citr. šťávou, přidat špetku soli, přilít rozpuštěný kokos. olej se sladěnkou a mléko, nakonec přimíchat moučnou směs - řídké těsto vlít do formy a péct v předehřáté troubě na 180 st. cca 45 minut.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky