Zelená kuchyně pro každý den - recenze

Poslední měsíce mi rukama prošlo několik desítek kuchařských knih a musím konstatovat, že buď jsem měla šťastnou ruku při výběru anebo nakladatelé vydávají jen a pouze úžasné publikace, které prostě musím ve své knihovně mít.
Další veganskou perlou je letní novinka nakladatelství Synergie "Zelená kuchyně pro každý den" od Jessicy Nadel, úspěšné blogerky, kuchařky a autorky blogu "Cupcakes and Kale".
Již obálka je lákavá na první pohled. Mně se ihned začaly sbíhat sliny a věděla jsem, že čokoládový koláč z titulní strany vyzkouším jako první.

Kuchařku jsem neměla ještě ani pořádně prolistovanou a kuchyní již voněl božský čokoládový koláč z cukety, který mi chutí připomněl extra čokoládové brownies a přitom je recept založen na samých zdravých potravinách a vy tak v podstatě mlsáte bez výčitek!

Kuchařka stojí na myšlence, jak do stravy zařadit více zeleninových jídel a to hlavně, jak název napovídá, těch zelených druhů jako jsou cuketa, mangold, kadeřávek, avokádo, špenát, kapusta, brokolice a další.
Recepty jsou rozděleny do pěti kapitol - Zelené koktejly a snídaně, Zelené přílohy a jednohubky, Zelené polévky a saláty, Zelená hlavní jídla a má nejoblíbenější kapitola Zelené dorty a dezerty. Můžete tak ochutnat taková netradiční jídla jako například brownies ze špenátu, cuketové vafle se skořicí, pampeliškovou bramborovou kaši či salát César s tempehovou "slaninou".
Na začátku knihy vás autorka seznámí se zeleninou, která provází všechny recepty a vy se tak dozvíte o zdravotních účincích jednotlivých druhů a proč je dobré konkrétní potravinu zařadit do jídelníčku. Kromě toho se dozvíte i pět kroků k tomu, jak dostat zeleninu na talíř a můžete se inspirovat čtyřmi denními jídelníčky se zelenými druhy zeleniny, například jídelníček pro rodiče, kteří chtějí svým dětem dávat zelené druhy zeleniny. Docílíte toho tak, že k snídani dětem připravíte špenátové palačinky, na oběd letní rolky s mangem, avokádem a okurkou a k večeři jim upečete pizzu s mangoldem, koriandrem a kešu "sýrem" a jako dezert sušenky z ovesných vloček s cuketou.
Prozatím jsem vyzkoušela již zmiňovaný čokoládový dort s cuketou, sušenky z ovesných vloček s cuketou, čokoládovou bábovku s listy z červené řepy a tradiční zelený koktejl.
Recepty jsou přehledné a psané jasně a stručně, což oceňuji. Co se týče surovin, tak všechny až na čajot, který s trochou štěstí seženete přes internet, jsou u nás k dostání a ve větším městě zajisté seženete vše. Pokud se stravujete zdravěji delší dobu, jistě vás žádná surovina nepřekvapí. Jestliže ale se zdravou stravou teprve začínáte, nelekejte se relativní finanční náročnosti receptů, protože jde ve většině případů jen o počáteční větší investici a daná surovina vám vydrží na spousty jídel (např. chia semínka, spirulina, maca). Kromě několika specifických surovin jsou jinak recepty založeny především na ovoci a zelenině a běžných surovinách. Autorka sice uvádí sušenou třtinovou šťávu místo cukru, celozrnnou mouku místo klasické a jiné, ale pokud použijete obyčejný cukr či mouku, tak pokrm sice nebude tak zdravý, ale chutný bude zajisté (skoro) stejně.
Z těch několika receptů, které jsem zatím zkusila, jsem vypozorovala, že autorka si libuje v hodně sladkých dezertech a je potřeba vyzkoušet, jak vám její "cukrování" sedne. Já mám raději méně sladké dezerty a moučníky a více preferuji čistší chutě a i přesto, že jsem dala do moučníků pouze třetinové množství sladidel, tak výsledek byl dost sladký.
Všechny ozkoušené moučníky mě překvapily především tím, že bych v nich přítomnost zeleniny ani nepoznala. Nejvíce mě oslovily sušenky z cukety, které byly vláčné a tak chutné, že jsem je všechny snědla během jednoho dne.
Celou recenzi si můžete přečíst na stránkách Klubu knihomolů ZDE.

Vyzkoušené recepty z kuchařky:
Sušenky z ovesných vloček s cuketou
Čokoládová bábovka s listy z červené řepy
Čokoládový koláč s cuketou

Komentáře

  1. Teda Leni, ty si budeš moci za chvíli otevřít soukromou kuchařkou knihovnu :D Tuhle knihu jsem ještě neviděla, ale vypadá moc zajímavě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je fakt, že už kuchařky raději ani nepočítám... mám pocit že v nové knihovně polovinu zaplní jen kuchařky... Ale tak zas když jsem měla možnost stát se redaktorkou Klubu knihomolů, tak jsem neváhala ani minutu :-).... http://www.klubknihomolu.cz/author/happy-lenulka/

      Vymazat
  2. Tak tu kuchařku musím sehnat! Vypadá skvěle! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je opravdu skvělá... mám v plánu vyzkoušet všechny recepty... Jsem z ní nadšená

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky