Cuketový perník

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bez cukru

Cuketová sezona je v plném proudu a kdo jí nemá ještě plné zuby a má doma pěknou zásobu jako já, tak doporučuji vyzkoušet tento perník. Je voňavý, nadýchaný, mokrý a moooc dobrý. Určitě si pochutnáte. U nás zmizel rychlostí blesku.

Suroviny:

3 hrnky celozrnné mouky (já dala 2 hrnky celozrnné špaldové, 1 hrnek pohankové)
3/4 hrnku sušené třtinové šťávy
3/4 hrnku rostlinného oleje
gel z 3 lžic chia semínek a 9 lžic vody (nechat 15 minut nabobtnat)
3 hrnky strouhané cukety
1 lžička prášku do pečiva bez fosfátů
1 kypřící prášek do perníku bez fosfátů (používám zn. Amylon)
3 lžíce kvalitního kakaa
1/2 lžičky skořice
1 lžička vanilkového extraktu
špetka soli
kůra z 1 bio citronu

V jedné míse smíchejte sypké suroviny (mouku, třtinovou šťávu, kypřící prášky, koření, kakao) a v druhé tekuté suroviny (olej, chia semínka, cuketu, vanilkový extrakt a kůru z citronu). Poté smíchejte vše dohromady. Nalijte na vymazaný a hrubou moukou vysypaný plech (nebo vyložte pečícím papírem jako já) a pečte v předehřáté troubě při 180°C zhruba 20 - 30 minut.

Poté nechte vychladnout, "pocukrujte" sušeným kukuřičným nápojem, uvařte si rostlinnou nebo obyčejnou kávu do které přihoďte led, přesuňte se k bazénu do stínu (nebo rovnou do bazénu) a relaxujte. Nic jiného se ani v těchto vedrech dělat nedá a mělo by být volno i z práce, protože nevím jak vám, ale mě stávkuje i mozek... Krásný den

Komentáře

  1. Mohla bych nahradit chia lněnými semínky a udělat z nich gel? děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě :-) poměr zanechte stejný 3 lžíce semínek, 9 lžic vody

      Vymazat
  2. Mohla bych jako sladidlo použít i nějaký sirup? Mám pampeliškový a datlový.

    OdpovědětVymazat
  3. Super recept. Vše mám, až na tu třtinovou šťávu. Mohla bych jako sladidlo použít datlový nabo pampeliškový sirup? Díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásný den Andreo, pozor jedná se o sušenou třtinovou šťávu, tudíž to má konzistenci spíše jako třtinový cukr, proto v případě použití datlového či pampeliškového sirupu bych nejspíš přidala trošku mouky. Nebo použijte třtinový cukr a máte to :-)

      Vymazat
  4. Hezký den. V receptu je uvedeno, že se těsto má nalít na plech. Moje těsto určitě nemělo, po smíchání ingrediencí, konzistenci, že by se dalo nalít. Přidala jsem tam trochu rýžového mléka, protože jsem si myslela, že těsto nevyskočí. Perník je, ale takový vlhký. Vyskočí těsto i když je takové tuhé? Děkuji za odpověď Petra Lisa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásný den, u cukety dost záleží, jak je vodnatá. V létě v nich bývá hodně vody, oproti těm v zimě, proto jste, správně, přidala tekutinu :-). Jinak co se týká vlhkosti apod., tak hraje roli třeba i druh mouky. Sama jsem perník pekla několikrát a asi 2 x se mi stalo, že byl tužší než obvykle. Asi budu do receptů uvádět i konkrétní značky mouky, ze kterých jsem daný recept dělala. :-) Hezký den

      Vymazat
  5. dalo by sa prosim Vas z neho spravit uplne bezlepkovu verziu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. zkuste tento, ten mám vyzkoušený a dávám tam i perníkové koření ;-) zdravejist.blogspot.cz/2016/08/bezlepkova-cuketova-buchta.html?m=1

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky