Biosféra

Dalším obchodem, který jsem pro Vás měla možnost otestovat je Biosféra. Jedná se o internetovou prodejnu zdravých produktů, která Vás překvapí především velkým výběrem a velice dobrou cenou. V porovnání s kamennými obchody je většina produktů levnějších a nákup se proto vyplatí.
Myslím si, že Biosféra je skvělou volbou pro ty, kteří bydlí např. na malé vesnici a nabídka zdravých výživ v okolí není nijak velká. A navíc při objednávce nad 1500 Kč je poštovné zdarma - a ti, kteří se stravují zdravě mi jistě dají za pravdu, že 1500 Kč za větší nákup není zas tak moc.
Můj nákup vypadal takto :-). Přišly mi samé dobroty.... :-) Komunikace s obchodem byla rychlá a příjemná, objednávka mi přišla třetí den po objednání (pátek objednáno, úterý ráno u nás zvonil pošťák :-) ).

Vanilková hraška - Vanilková hraška je taková povinná výbava pro vegany. Nepoužívám ji sice na obalování ovoce (tak je prý výtečná), ale čistě jen jako náhražku vajec ve sladkých receptech. Až si budete příště lámat hlavu co dát do palačinek, muffinů, kynutého těsta,... místo vajec, použijte tuto hrašku. Náhrada za vejce je jednoduchá 20g hrašky a 40g vody Vám nahradí 1 vejce. A opravdu! Palačinky se Vám přestanou trhat (jako ty bez vajec) a nebudete se muset zbytečně trápit s máčením a mixováním lněného semínka :-).
Podobný účel plní i hraška natural, kterou naopak můžete použít při slaném pečení, vaření.

Falafel instantní směs - už několik let u mě ve spíži nesmí chybět tato směs na falalfel od firmy bionebio. Směs se pouze zalije vodou, nechá odležet a poté již smažíte falafel. Výsledný falafel je natolik chutný a bez žádných pachutí, že jakmile jej ochutnáte, už se Vám nebude chtít připravovat domácí falafel... Ono přeci jen namočit cizrnu, uvařit, správně doladit těsto, aby se falafel nedrolil atd. není zrovna nejjednodušší záležitost. :-)
Vyzkoušet jej můžete např. v tomto receptu od Jamieho Olivera.

Bio Len - len je další surovinou, kterou u mě ve spíži najdete kdykoli. Nedokáži si bez něj svoje zásoby využít. Za prvé je to surovina velice levná, za druhé obsahuje mimo jiné vysoký obsah zdravých omega 3 tuků, kterých máme ve stravě málo a za třetí její využití je univerzální. Ráno si nasypu len vcelku do kaše pro dobrou funkci střev, gel z rozdrcených semínek a vody používám často místo vajec, dále si ze semínek dělám mix (lněné semínko tmavé, lněné semínko zlaté, sezam černý, sezam bílý, chia semínka), který přidávám do jakéhokoliv smoothie.
Moje babička si dělala z lnu každý den čaj (len se povaří s vodou, popíjí se teplý) nebo jej přidávala do polévek. Ve stáří mívala dost problémy se zažíváním a říkala, že len je lepší než tisíce léků a doktorů. A proto se tímto řídím i já :-), preventivně.
A dokonce prý i konzumace lnu uvolňuje porodní cesty a usnadňuje porod. Tuto teorii Vám potvrdím někdy v červnu :-).

Patifu gourmet - čím déle jím zdravě, tím méně mám chuť na složitě zpracované potraviny - vege uzeniny, sýry, paštiky, párky, .... Občas se mi ale opravdu nechce nic vařit, péct či chystat, tak jsem ráda, když mám doma v zásobě nějakou paštiku. Patifu patří k těm nejchutnějším. Jsou vyráběny z tofu a na výběr je z mnoha druhů - s dýní Hokkaido, s rajčaty a bazalkou, bylinková, toskánská, s hlívou, s bazalkou a česnekem, orient a gourmet. Chuťově jsou dobré všechny, každý si najde tu svou oblíbenou. Mou nejoblíbenější je gourmet, protože chutná jako poctivá játrová paštika, kterou jsem měla v dětství moc ráda.

zeleninový bujon - zeleninový bujon kupuji od konkurence, ale jelikož mi docházel a nechystala jsem se nikam na nákup, vzala jsem na vyzkoušení tento. Bujon je v BIO kvalitě, bezlepkový. Chuťově je moc dobrý. Já bujony používám hlavně tehdy, když např. dochucuji luštěniny a pořád to není ono, tak přidám 1/4 lžičky sušeného bujonu a najednou je ta chuť dokonalá, tak akorát.... Nechápu. Přitom podle složení je to jen sůl, sušená zelenina a občas i sušené droždí. :-)

Soyesta vanilková - puding ze sojových bobů, který mě jako jediný z celého nákupu nenadchl. Na mě je dezert moc sladký. Ale konzistenčně byl akorát tuhý, voněl krásně po vanilce a i barva byla přirozená. Věřím, že milovníci sladké chutě si dezert oblíbí.

ovocná tyčinka malinová - na ochutnávku jsem si vzala i tuto bezlepkovou tyčinku, která je opravdu dobrá. Vždy se hodí mít něco takového v batohu, když Vás přepadne vlčí hlad :-).

Matcha tea sušenky - jestli máte rádi poctivé máslové sušenky a čaj Matcha, tak tuto kombinaci si určitě zamilujete. Sušenky mi chutnají trošku po konopných semínkách. Jsou moc dobré :-).


sojová smetana - tato smetana značky Berief patří k rovněž k mým stálicím. I když se jedná o značku, která se moc v obchodech nevyskytuje, vyplatí si ji objednat :-). Poměr ceny a chuti je výtečný. Většina vege smetan na vaření (bavíme se o kvalitě BIO) začíná na 30 Kč. Tato stojí 24 Kč a je opravdu výtečná, jemná, chuťově vyvážená. Na vaření nepoužívám jinou.

mangovo-jablečné pyré - láska na první ochutnání. Mám moc ráda dětské přesnídávky, ale najít kvalitní je dost těžké. Ve většině těch levnějších najdete cukr nebo škrob, což si nemyslím, že by šesti měsíční děti museli jíst. Toto pyré je nedoslazované, bez konzervantů a ve složení má jen 83% jablka, 17% manga. Cenově vychází velice dobře 39 Kč za 360g ovocné pyré v BIO kvalitě Vám směle nahradí 3 malá balení běžných přesnídávek.
Já jsem pyré ocenila především do ranních kaší (ono to teď v únoru není s tím čerstvým ovocem žádná sláva) a do smoothie. Z jedné sklenice jsem už měla dochucení 3 snídaní a 2 smoothie a ještě polovina zbývá. Chystám se vyzkoušet použít pyré do pečení. Někde jsem četla recept na muffiny, kde se používalo jablečné pyré místo vajec. :-)

A co vy a internetové nákupy? Já ze začátku byla skepitcká, ale teď si objednávám zboží domů čím dál častěji. Přijde mi, že když se vypravím do zdravé výživy, tak koupím spoustu nepotřebných věcí a nechám tam více peněz než jsem měla v plánu. A navíc projedu peníze za jízdenku (minimálně 50 Kč) a strávím nákupem alespoň 2 - 3 hodiny.
Teď to dělám tak, že si postupně na lístek píši věci, které mi došly či docházejí a jednou za měsíc udělám větší objednávku přes internet. Většinou neplatím ani poštovné a balíček mi dorazí až domů.

Krásný den všem :-)

Komentáře

  1. Mám e-shopem BIOSFÉRA výborné zkušenosti. Sortiment široký, je z čeho vybírat, spousta dobrot a hlavně rychlá dodávka a vše krásně zabaleno. Vždy s dárečkem. Ráda u nich také nakupuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to ráda slyším, že má i někdo další pozitivní zkušenost :-)

      Vymazat
  2. Matcha tea sušenky jsou fantastické! :) Jinak o biosféře jsem už slyšela, ale ještě jsem si nic neobjednala.. Asi budu muset napravit :D
    Fit Maddie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. napravte :-). Mě nejvíce překvapilo, když produkty, které běžně kupuji levně ve zdravé výživě jsem tady objevila ještě o několik korun levnější. :-)

      Vymazat
  3. No páni Leni, ty jsi se s těmi nákupy tedy rozjela!:-) mĚ by se líbilo všechno z tvého nákupu, to jo! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se spíš Luci jen vše nakupilo naráz :-) teď dlouho žádná recenze nebude.... Ale jinak jak jsme si psaly, tak zrovna biosféra je fakt hafo výhodná a levná :-) třeba hrašku kupuju normálně tak za 39 a tady jí mají za 31 :-) a tak je to u všech produktů... příště určitě nesmím zapomenout na javorový sirup, už mi došel a mám na něj chuť.... :-) ale teď musím dokupovat důležitější věci :-) jako třeba plínky, vaničku a podobně :-) :-D takže začínám s levným vařením... dnes zelí a brambory :-) luxusní oběd za cca 10 Kč :-D

      Vymazat
    2. Já na Biosféru právě koukala, ale zase...když přičtu poštovné...na druhou stranu nakoupit nad 1500,- je pro mě také docela zásadní položka...takže prozatím určitě ne, i když bych tam rozhodně vybrala!:-) No to ano, plýnky atd.... znám od sestry, co to stojí, ale tak luxusní oběd v této podobě miluji! Já můžu brambory klidně úplně samotné, stejně jako těstoviny a ostatní přílohy, v tom mám výhodu, že co je pro jiné zcela bez chuti, já si plně vychutnám!:-)) A se zelíčkem jsou skvělou volbou;)

      Vymazat
    3. Luci, nebo se domluvit s někým a objednat společně. To pak není problém těch 1500 :-). Já kolikrát jdu do zdravky a nechám tam 700 - 800 jak nic a za 2 týdny jdu znova, tak teď si raději píšu co mi dochází a jednou za čas udělám větší objednávku. Já třeba teď už ani nemám šalinkartu a musím si kupovat lístky a jen když si zajedu do města nakoupit, tak mě to vyjde minimálně na 50 Kč jen na jízdném... něco jiného je, když to máš při cestě a nestojí tě to na jízdném nic :-)
      já včera dělala brambory po řecku a to ti je fakt lahoda. Jakmile to upeču znova a slušně nafotím, tak určitě přidám i na blog :-)
      jinak dnes mám čočku na kyselo a k tomu domácí kváskový chléb (právě vytažený z trouby, ještě nevím, zda se povedl :-) )

      Hezký den Luci :-)

      Vymazat
  4. Wau to vypadá senzačně, koukala jsem na ty stránky a myslím, že čas od času taky využiju jejich služby :-). Jinak na vanilkovou hrašku koukám už docela dlouho, ale nějak pořád nebyla odvaha, jaká je chuťově? A asi jsem se zamilovala do té malinové tyčinky, není moc sladká?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak se Kláry můžeme někdy domluvit a objednat společně. To bychom se už dostaly na těch 1500 jak nic :-) a určitě bychom ušetřily v porovnání s kamennými obchody :-)

      Vymazat
  5. Mně tenhle falafel vůbec nechutná, navíc je v něm, pokud si dobře pamatuju, mouka, která je tam úplně zbytečná. Doma to nikdo nechtěl jíst. O dost lepší je ten od Alnatury.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tady je krásně vidět, co člověk to jiné chuťové buňky. Nám doma zas nechutnal ten od Alnatury. :-)
      Přeji krásný den :-)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky