čtvrtek 26. února 2015

Pomazánka z ječmene

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy
Makrobiotické
Diabetes

Když vařím obiloviny, tak jich uvařím vždy víc a ze zbytků dál tvořím pomazánky, karbenátky či připravuji kaši na snídani. Na obilovinách je skvělé té, že skoro nic nestojí a z jednoho balení máte jídla na týden :-). Vyzkoušejte tuto jednoduchou a dobrou pomazánku :-). S domácím kváskovým chlebem a zeleninkou připravíte chutnou svačinu či studenou večeři.

Suroviny:

3 díly uvařeného ječmene (nebo krup)
1 díl uvařené červené čočky
sušená cibule
lahůdkové droždí
sůl

Ječmen, čočku a lahůdkové droždí dejte do mixéru a rozmixujte na kaši. Poté přisypte sušenou cibulku a dochuťte solí.

Na fotce mám pomazánku potřenou troškou pálivé paprikové omáčky, kterou jsem v létě zavařovala. :-)

3 komentáře:

  1. Tak jednoduché a tak výborně lákavé! Tuto musm někdy zkusit, děkuji za tip;)

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý deň. Našla som: sk.wikipedia.org/wiki/Celiakia: Lepok je zmes bielkovín, ktorý je súčasťou obilných zŕn (pšenica, jačmeň, raž, ovos) a pohánky (neobsahuje lepok, ale obsahuje zložky veľmi podobné gliadínu ..

    Tak neviem...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za upozornění. Chybovat je lidské a pomazánka zajisté není bezlepková, to se mi tam nevím jak dostalo. Díky za upozornění, už jsem to odstranila.

      Vymazat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den