Mramorovaná bábovka

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy

Bábovky patří u nás doma k top moučníkům. Můj manžel se může po mramorovaných bábovkách utlouct a tak jsem se rozhodla, že mu zas po čase jednu upeču. Ve vegan verzích je skoro vždy vejce nahrazeno banánem, který doma nejíme. Proto stále hledám recept, který by se nejvíce podobal té "vaječné" verzi a přitom v těstě nebyl použitý banán. Dnes jsem vyzkoušela tuto bábovku, která je velice chutná a díky jablečnému pyré není suchá a určitě ji budu péct častěji. Těsto se při pečení krásně nafouklo a bábovka, i když dosahovala před pečením pouze do poloviny formy vyskočila do plna :-).


Suroviny:

2 hrnky celozrnné mouky (použila jsem špaldovou)
1/2 hrnku třtinového cukru
1 lžička vanilkového cukru
1 hrnek ořechového mléka (použila jsem z kešu ořechů)
1/2 hrnku rostlinného oleje
1 bal. kypřícího prášku bez fosfátů
1 lžíce kakaa
5 lžic jablečného pyré
2 lžíce vanilkové hrašky
80 ml vody

Postup:
Třtinový cukr, vanilkový cukr, olej, hrašku, vodu a pyré vyšlehejte do pěny. Poté přidejte mouku, mléko, kypřící prášek a opět chvíli prošlehejte.
Těsto nalijte do vymazané a moukou vysypané bábovkové formy. Třetinu těsta si nechte na obarvení kakaem. Jakmile těsto obarvíte kakaem, přelijte světlou vrstvu tmavou.
Pečte v předehřáté troubě při 180°C asi 60 minut.

Já používám starou hliněnou formu po babičce a přijde mi, že se v ní těsto peče déle než v nových nerezových/teflonových/silikonových formách, proto prosím respektujte svoje zkušenosti s troubou a mnou uvedený čas berte pouze jako informační.
To, že je bábovka upečená poznáte podle toho, že když do ní píchnete špejlí, špejle bude po vytažení suchá, ale to určitě víte :-).

Krásný večer.

Komentáře

  1. Dobrý den,myslíte že můžu místo mléka použít sojkyšku co mi zbyla po pečení perníku?Díky

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky